Impuls per reindustrialitzar el Bon Pastor
La reactivació del polígon industrial del Bon Pastor és eix del Pla de Desenvolupament Econòmic del Districte de Sant Andreu per als quatre anys vinents

El polígon industrial del Bon Pastor ocupa la meitat de l'espai productiu del Districte de Sant Andreu, amb un total de 558 empreses que ocupen uns 770 establiments actius i amb un 28% de naus buides. Reactivar el vessant industrial del polígon és, precisament, un dels eixos del Pla de Desenvolupament Econòmic del Districte de Sant Andreu, que preveu més mesures per combatre l'atur i la precarietat laboral i les desigualtats socials al districte, promoure la incorporació de les dones en el mercat i revitalitzar el comerç de proximitat.
El de Sant Andreu és el tercer dels sis plans de desenvolupament econòmic que s'impulsaran durant aquest mandat, després dels que ja es van presentar de Ciutat Vella i Nou Barris, i que responen a la nova política de desenvolupament econòmic de proximitat de Barcelona Activa.
El primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, estan “fent una forta aposta per la reindustrialització, que no pot ser la del segle XX sinó adaptada a la nova economia digital i als reptes de l'economia circular i de la renovació energètica. La dinamització del polígon del Bon Pastor és un exemple perfecte d'aquesta aposta”.
Es vol aprofitar la tendència actual de retorn de la indústria a emplaçaments urbans per atraure al polígon del Bon Pastor models nous de producció i plantejar projectes adaptats a l'economia verda i circular. Entre altres serveis, es posarà a disposició de les empreses del polígon una figura de dinamització industrial que treballarà per millorar la competitivitat del teixit empresarial.
Un altre dels objectius és promoure l'ocupació de les naus del polígon que actualment estan buides, mitjançant accions de màrqueting en línia, de geolocalització i d'eines de detecció. Es planteja destinar alguna d'aquestes naus com a punt d'emmagatzematge compartit de les entitats del districte.
OCUPACIÓ DE QUALITAT I COMERÇ DE PROXIMITAT
Notícies relacionadesLa regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés, ha explicat que “Sant Andreu és el tercer districte en nivell d'atur, amb molta incidència en les persones de més de 45 anys i fonamentalment en les dones”. Per aquest motiu, es vol fomentar l'ocupació de qualitat, especialment entre els col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Per potenciar el comerç de proximitat es posaran en marxa noves actuacions d'assessorament als comerços per millorar l'eficiència energètica, la supressió de barreres arquitectòniques o la compra mancomunada de productes, serveis o subministraments.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- De la mà i entre rialles Gerard Piqué i Clara Chía, agafats pels carrers de Barcelona: així ha sigut la reacció de la parella
- Infeccions respiratòries ¿Per què aquest any duren tant els refredats?
- Revenja Última hora: Shakira podria explicar la veritat sobre la seva ruptura amb Piqué a la televisió
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- Sisme Terratrèmol a Turquia: última hora dels ferits i morts en el sisme, en directe
- REFORMA DE LA LLEI DEL ‘NOMÉS SÍ ÉS SÍ’ El PSOE creu que l’afavoreix distanciar-se de Podem: «S’ha acabat la gresca»
- Evolució meteorològica Temps a Catalunya: última hora del temporal de neu i afectacions en el trànsit, en directe
- Fita de l’esport Google corona LeBron James amb una felicitació molt especial pel seu rècord d’anotació a l’NBA
- Cercles concèntrics La banca a l’espera de la pròxima consolidació