Impuls per reindustrialitzar el Bon Pastor
La reactivació del polígon industrial del Bon Pastor és eix del Pla de Desenvolupament Econòmic del Districte de Sant Andreu per als quatre anys vinents

bonpastor
El polígon industrial del Bon Pastor ocupa la meitat de l'espai productiu del Districte de Sant Andreu, amb un total de 558 empreses que ocupen uns 770 establiments actius i amb un 28% de naus buides. Reactivar el vessant industrial del polígon és, precisament, un dels eixos del Pla de Desenvolupament Econòmic del Districte de Sant Andreu, que preveu més mesures per combatre l'atur i la precarietat laboral i les desigualtats socials al districte, promoure la incorporació de les dones en el mercat i revitalitzar el comerç de proximitat.
El de Sant Andreu és el tercer dels sis plans de desenvolupament econòmic que s'impulsaran durant aquest mandat, després dels que ja es van presentar de Ciutat Vella i Nou Barris, i que responen a la nova política de desenvolupament econòmic de proximitat de Barcelona Activa.
El primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, estan “fent una forta aposta per la reindustrialització, que no pot ser la del segle XX sinó adaptada a la nova economia digital i als reptes de l'economia circular i de la renovació energètica. La dinamització del polígon del Bon Pastor és un exemple perfecte d'aquesta aposta”.
Es vol aprofitar la tendència actual de retorn de la indústria a emplaçaments urbans per atraure al polígon del Bon Pastor models nous de producció i plantejar projectes adaptats a l'economia verda i circular. Entre altres serveis, es posarà a disposició de les empreses del polígon una figura de dinamització industrial que treballarà per millorar la competitivitat del teixit empresarial.
Un altre dels objectius és promoure l'ocupació de les naus del polígon que actualment estan buides, mitjançant accions de màrqueting en línia, de geolocalització i d'eines de detecció. Es planteja destinar alguna d'aquestes naus com a punt d'emmagatzematge compartit de les entitats del districte.
OCUPACIÓ DE QUALITAT I COMERÇ DE PROXIMITAT
Notícies relacionadesLa regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés, ha explicat que “Sant Andreu és el tercer districte en nivell d'atur, amb molta incidència en les persones de més de 45 anys i fonamentalment en les dones”. Per aquest motiu, es vol fomentar l'ocupació de qualitat, especialment entre els col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Per potenciar el comerç de proximitat es posaran en marxa noves actuacions d'assessorament als comerços per millorar l'eficiència energètica, la supressió de barreres arquitectòniques o la compra mancomunada de productes, serveis o subministraments.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Arranquen el 30 de juny Els ajuts del Govern a joves per pagar l'entrada d'un pis tindran un límit de 50.000 euros
- Fiasco Mundial
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions