Serveis socials
La Xarxa d’Habitatges d’Inclusió de Barcelona allotja 4.612 persones
La xarxa XHIB treballa des del 2010 proporcionant habitatges des d’on persones en risc d’exclusió poden reconstruir la seva vida i on disposen de suport socioeducatiu, assessorament laboral i suport psicològic. El nombre de persones allotjades va créixer el 2023 en un 23% respecte al 2016
Habitatges dinclusió social a Barcelona /
La Xarxa d’Habitatges d’Inclusió de Barcelona està formada per l’Ajuntament de Barcelona i cinquanta entitats sense ànim de lucre. Des del 2010 ofereix habitatges d’inclusió a persones que ho necessiten i els facilita l’accés a un allotjament digne i segur. Tot i que l’àmbit principal d’actuació de les diferents entitats de la XHIB és l’exclusió social, també es dona resposta a qüestions d’adolescència i joventut, infància, drogodependència, salut mental o diversitat funcional, entre altres.
Segons el cens d’habitatges d’inclusió elaborat per la XHIB l’any 2023, 4.612 persones van allotjar-se en aquests habitatges, un 26% més que l’any 2016. El nombre d’habitatges d’inclusió a la ciutat també ha anat en augment, de 667 l’any 2016 fins a 890 l’any 2023. Del total, 497 són amb suport, no tenen personal 24 hores i es presta seguiment socioeducatiu de manera regular; 371 són supervisats, amb poca presència de personal i amb seguiment socioeducatiu de manera puntual, i 2 són assistits, amb personal 24 hores i suport i seguiment socioeducatiu regular. El tipus i la intensitat del suport que s’ofereix en aquests pisos es modula d’acord amb les necessitats de cada unitat de convivència.
El perfil i la composició més comuns de les unitats familiars que resideixen als habitatges és la d’una parella amb o sense fills menors, seguida d’una família monoparental, amb ingressos d’uns 1.047 euros mensuals, que se situa per sobre del llindar de la pobresa. De mitjana s’hi estan uns 27 mesos.
Notícies relacionadesEls habitatges d’inclusió van més enllà de l’oferiment d’un sostre, ja que proporcionen suport socioeducatiu, assessorament laboral, suport psicològic o assistència en la cerca d’una feina o formació, entre altres. Són un element clau per combatre la crisi de l’habitatge, per això en el darrer informe elaborat per la XHIB es fa palesa la necessitat d’ampliar en 221 la xarxa d’habitatges inclusius a la ciutat de Barcelona, per poder donar resposta a l’increment de demandes rebudes.
En aquest sentit, l’Ajuntament ja ha anunciat la propera convocatòria d’habitatges d’inclusió per a aquest any 2025, i es preveu incloure aquesta necessitat en el marc del nou Pla d’habitatge de Barcelona per tal d’incrementar-ne el parc. La XHIB també treballa per potenciar projectes com el cohabitatge, crear pisos destinats a perfils més crònics i de llarga durada o disposar d’una visió metropolitana de l’accés a l’habitatge per garantir un mateix servei a tots els municipis.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel