Israel és ja el país que assassina més periodistes, denuncia RSF

L’Exèrcit israelià ha matat més de 145 periodistes des d’octubre del 2023, dels quals almenys 35 han sigut "deliberadament assassinats durant el seu treball o a causa d’ell. Palestina (Gaza i Cisjordània) ja s’ha convertit en el lloc del món on han mort violentament més periodistes en l’últim lustre, amb 39 víctimes mentre exercien la seva professió. Supera Mèxic, que en registra 37 en el mateix període, tot segons el balanç anual del 2024 publicat ahir per Reporters sense Fronteres (RSF).
El món és cada vegada un lloc més perillós per als reporters. Fins a l’1 de desembre havien sigut assassinats arreu del món un total de 54 periodistes mentre realitzaven la seva feina. El 30% d’aquestes morts es van produir a Gaza a mans de les forces israelians.
Notícies relacionades50 aquest any
"L’Exèrcit israelià és l’assassí de periodistes més gran del món. Per això hem presentat quatre demandes per crims de guerra a la Haia", va assegurar ahir en roda de premsa a Madrid Edith Rodríguez, vicepresidenta de RSF a Espanya. La periodista va explicar que només han inclòs a l’informe els casos documentats amb testimonis, vídeos i altres proves. La Unesco, per la seva banda, ha documentat almenys mig centenar de periodistes morts a mans de l’Exèrcit israelià aquest any.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV