TRAGÈDIA AÈRIA ALS ALPS

Els passatgers del vol 4U 9525 de Germanwings

Entre les 150 víctimes de l'accident de l'A320 que anava de Barcelona a Düsseldorf hi ha 51 espanyols

Llibre de condolences en memòria de les víctimes del vol 4U 9525 de Germanwings, aquest dimecres a la catedral de Berlín.

Llibre de condolences en memòria de les víctimes del vol 4U 9525 de Germanwings, aquest dimecres a la catedral de Berlín. / AFP / TOBIAS SCHWARZ

5
Es llegeix en minuts

L'accident de l'avió {A320} de {Germanwings} que cobria la ruta de Barcelona Düsseldorf estavellat aquest dimarts als Alps francesos ha segat la vida dels 150 ocupants de l'aparell; 144 passatgers i sis membres de la tripulació. La majoria d'ells eren alemanys (67) i espanyols (51, segons el Govern espanyol), a més de un bon {nombre} de turcs, un belga, dos argentins, dos japonesos, dos australians, dos colombians, tres britànics, un israelià, un belga, un danès, un holandès i un mexicà. A la llista, aquest matí s'hi han sumat, segons l'últim balanç de {Germanwings}, que parla de 72 víctimes alemanyes i 35 d'espanyoles, dos iranians, dos marroquins, dos veneçolans i dos nord-americans

Aquests són alguns dels passatgers i les seves històries. Alguns anaven a una fira alimentària, altres tornaven a casa després d'unes vacances o d'un intercanvi escolar.

16 alumnes de quart d'ESO i dos professors de l'Institut Joseph-König de Haltern am See, una població d'uns 38.000 habitants a 80 quilòmetres de Düsseldorf, tornaven a casa després una setmana d'intercanvi a l'Institut Giola de Llinars del Vallès.

Oleg Brykak i Maria Radner, baix-baríton kazakh i contralt alemanya, tornaven a Alemanya amb el seu bebè després d'actuar al Liceu en el muntatge de 'Siegfried', l'òpera de Richard Wagner.

Ariadna Falgueradona del cap de gabinet del líder d'ERC, Oriol Junqueras. Vivia a Olot i viatjava a Düsseldorf per motius professionals. Olot ha perdut dos ciutadans més.

Smash. Dos treballadors d'aquesta firma tèxtil amb seu a Badalona també viatjaven en el vol. Eren el consultor extern de mercats i la dona del cap de gabinet d'Oriol Junqueras, que era responsable de producte de les marques Mismah i Paramita.

Carles Milla, director general de Milla Masanas, una empresa de maquinària industrial de restauració de Cornellà del Terri (Girona). Va agafar l'avió per assistir a la fira de tecnologia alimentària Anuga Food Tec que se celebrava a Düsseldorf.

Fira de BarcelonaDos alts directius de l'empresa també viatjaven a la fira sectorial.

Inoxpa. Dos comercials de maquinària alimentària de l'empresa de Banyoles també estan entre les víctimes.

Dinox. Un directiu de la companyia que fabrica maquinària i equips industrials per a la higienització alimentària també anava en el vol 4U9525.

Nutriesport. El gerent, el seu fill, un nebot i un directiu d'aquesta pime amb seu a Argentona (Maresme) estan entre les víctimes. Tots ells vivien a Mataró. De la comarca del Maresme també hi viatjava una veïna de Premià de Mar.

Kao. El vicepresident i un directiu de la química japonesa amb seu a Barberà anaven a bord.

Mango. Un treballador de l'empresa amb seu a Palau-solità i Plegamans anava a assistir les botigues de la marca a Düsseldorf.

Desigual. Dos dels empleats de l'empresa tèxtil anaven a Alemanya a buscar ubicacions per a noves botigues de la companyia.

Weidmüller. Tres joves enginyers de la multinacional dedicada a dades i senyals d'energia amb seu a Sant Just Desvern no van arribar a la cita amb el seu amic a Düsseldorf.

DelphiRogelio Oficialdegui, director de recursos humans de la fàbrica de complements de motor amb seu a Sant Cugat, i un sindicalista de la UGT Manuel Rives no van poder arribar a la reunió del comitè d'empresa europeu que se celebrava a Düsseldorf. El directiu estava a punt de jubilar-se.

Bayer. Un directiu de la filial de la multinacional i la dona d'un col·laborador de l'empresa viatjaven també a l'A320.

Henkel. Una empleada de l'empresa alemanya no va poder tornar a la central després d'haver treballat a la delegació de Barcelona.

Fujifilm Espanya. Anava a la ciutat alemanya a dirigir un projecte europeu de l'empresa.

Javier Goñalons, un veí de Badalona. Afiliat al sindicat UGT, treballava a l'empresa de maquinària d'arts gràfiques Ibérica AG del Prat de Llobregat (Baix Llobregat).

Eduardo Ruiz Calatayud, director general de la fàbrica que l'empresa alemanya Gerresheimer té a Épila (Saragossa).

Marian Bandrés López-Belio. Natural de Jaca (Osca). Tenia 37 anys i viatjava a l'avió amb el seu bebè de set mesos. Vivia a Manchester, però havia viatjat a Saragossa per assistir al funeral d'un oncle seu. Com que no va trobar vol directe a la ciutat anglesa, va decidir agafar-ne un a Düsseldorf i des d'allà seguir viatge cap a casa seva.

Josep Sabaté Caselas. De 38 anys. Casat i pare de tres nens i amb un quart en camí. Natural de Sabadell i resident a Carral (la Corunya) anava a una reunió a la seu central de la multinacional tèxtil Esprit.

Pilar Vicente Sebastián. De 55 anys i veïna de Barcelona. Anava a Düsseldorf a veure els seus fills, que fan un Erasmus a la ciutat alemanya.

Una parella acabada de casar de la Llagosta. Mohamed Tehrioui, de 24 anys, i Asmae Ouahoud al-Allaoui, de 23, tots dos d'origen marroquí, s'havien casat dissabte i anaven a viure a Düsseldorf.

Una família de Sant Cugat. Àvia, mare i filla, aquesta última de l'escola Santa Isabel, viatjaven en el vol sinistrat.

Enric Guiot. D'uns 60 anys i veí de Reus (Baix Camp). Era director comptable de la paperera alemanya Wepa Papierfabrik.

Sonia Cercek. Una alemanya resident a València. Fidel seguidora del València Club de Futbol.

Vicente i Eusebio Segundo Martín. Dos germans que treballaven a Aucima, una empresa de fusta de María de Huerva (Saragossa). Naturals d'Urrea de Gaén (Terol), anaven a Alemanya amb la intenció de comprar maquinària.

Águilas i Llorca (Múrcia). Dos veïns d'aquestes localitats estan entre els morts. Són Fernando Martínez Rubio i el seu oncle polític Javier Moreno Navarro. Viatjaven junts per recollir un camió que havien adquirit i tornar amb ell a Espanya, segons el diari 'La Verdad'.

També figuren en una primera llista Josep Borrell, Laura Altimira, Víctor Pascual, Anna Cantos, Ramón de Santiago i el seu fill i Estela Miquel. Tots ells d'Espanya.

De Xile, Patricia Alegría González.

Argentina. Gabriela Luján Maumus i Sebastián Greco estaven de vacances a Europa, segons el diari 'Clarín'. També figura a la llista de morts de l'Argentian Juan Armando Pomo.

Veneçuela. Nolberto Ariza, Dora Isela Salas i Daniela Ayón.

Colòmbia. Dos ciutadans d'aquesta nacionalitat anaven a bord del vol. Són María del Pilar Tejada, de 33 anys, i l'arquitecte Luis Eduardo Medrano Aragón, de 36 anys. Medrano treballava a l'Àfrica i estava de vacances a Europa, segons han recollit mitjans d'aquest país.

Israel. Eyal Baum, de 39 anys, vivia a Espanya i anava a Düsseldorf per feina, segons ha informat el Ministeri d'Afers Estrangers hebreu. La seva família va alertar les autoritats al no tenir notícies seves.

AustràliaCarol i Greig Friday, una dona de 68 anys i el seu fill de 28, tots dos originaris de l'estat de Victòria, al sud del país. Tornaven de passar unes vacances.

JapóSatoshi Nagata, d'uns 60 anys, i Junichi Sato, de prop de 40 anys. Vivien a Düsseldorf.

Iran. Hussein Khavidi i Mihad Hojatdeslami.

 

Notícies relacionades

Kazakhstan. Ierbol Bazaralinovitx Imankulov, Aijan Sarimovna Isengalieva i el seu fill, Adil Erbolovitx Imankulova.