PRESENTACIÓ D''EL DORADO' A BARCELONA

Shakira: "Se m'adormen els nens"

L'artista colombina ofereix un minirecital al convent dels Àngels, al qual assisteixen els seus fills, Milan i Sasha

L’artista colombiana ofereix un miniconcert al Convent dels Àngels, al qual assisteixen els seus fills Milan i Sasha. / FERRAN NADEU / VÍDEO: EUROPAPRESS

2
Es llegeix en minuts
LUIS MIGUEL MARCO / BARCELONA

Si després de ser mare va tenir pànic escènic i va arribar a pensar a retirar-se, com ha explicat Shakira a la revista 'Vanity Fair', això és aigua passada perquè hi havia la seva parella, Gerard Piqué, per fer-la tocar de peus a terra. «Ell m’ha ajudat i m’ha animat a tirar endavant amb tot, sí», va dir la cantant colombiana abans de pujar a un escenari molt especial, el del Convent dels Àngels de Barcelona. També va aprofitar per explicar que està «encantada» de viure a Catalunya, on se l’estima «molt, molt» i que desitja tornar a veure’s «cara a cara» amb el seu públic «meravellós».

L’artista es va calçar ahir a la nit uns talonarros negres i va oferir un miniconcert de presentació del seu últim treball discogràfic, 'El Dorado', davant uns 400 convidats.  

L’artista de Barranquilla, això sí, es va fer esperar bastant. «Els meus fills s’estan adormint, pobrets». Efectivament, el Milan, de 4 anys, i el  Sasha, de 2, vestits a joc, es van passar unes quantes hores ballant mentre pels altaveus se sentia la seva mare en bucle, però a les onze de la nit ja no estaven per a gaires festes.  «Aquesta cançó, 'Nada', és la preferida del Milan», va anunciar abans d’encarar el miniconcert.  

L’artista va voler donar les gràcies a molts dels col·legues de professió que li van fer costat ahir a la nit, com Melendi, Niña Pastori i els Estopa. Va ser un concert en versió acústica que va tancar amb l’arxiconeguda 'Me enamoré', la cançó a ritme de reggaeton dedicada a la seva parella i pare dels seus dos fills, que no va poder ser ahir al concert. Hi havia els seus pares fent de cangur. Entre el públic també es va poder veure el fotògraf Jaume de la Iguana, que ha fet la portada d’aquest disc «i ja en van quatre». També els presentadors Manel Fuentes i Helena Garcia Melero, el productor musical Pino Sagliocco, la model Judith Mascó, amb les seves dues filles Paula i Maria, els actors Marc i Aina Clotet, el jugador blaugrana Rakitic –«la meva filla està enganxada a la música de Shakira–, i la nedadora Ona Carbonell, entre molts altres. 

DEFENSAR-LO EN DIRECTE

Notícies relacionades

Potser perquè jugava a casa i l’escenari era el claustre d’una església, el concert d’ahir a la nit va ser més íntim que el que va oferir el 25 de maig a Miami o en l’actuació sorpresa que va oferir a Nova York, però l’artista va desplegar tot el seu encant per presentar unes pinzellades d’aquest 'El Dorado', que és el seu primer àlbum en espanyol des de 'Sale el sol' (2010). Shakira espera defensar-lo també en directe i emportar-se els seus fills de gira. 

Vistes les presentacions i tot i que ara la principal feina «sigui la de mare», no sembla que li hagi costat tant ficar-se en un estudi a gravar i encarar una promoció com aquesta, que l’està portant de punta a punta del món. En qualsevol cas, per ajudar-la en la cordada ha comptat amb Gerard Piqué, l’home que la va enamorar per la seva boqueta: «Nena, et retiraràs quan no tinguis res més a dir. Ara surt aquí fora i fes el que saps fer», diuen que li va dir. «I tenia raó, simplement tenia por; però ell em va ajudar a superar la pressió i em va desbloquejar». Paraula de Shakira. 

Temes:

Música Shakira