A LA PERUANA
Recepta de les patates braves amb 'rocoto' d'Andrés Huarcaya
El xef d'El Practic és un peruà que es va criar a Barcelona. Les seves braves recorden el seu país: porten xili 'rocoto'
INGREDIENTS PER A UNES 8 PERSONES
Per a la salsa de 'rocoto'
- 1 'rocoto' made in Perú
- 2 cebes de Figueres
- 4 grans d’all
- 1 kg de tomàquet fregit
- 40 ml d’oli d’oliva verge extra
- 10 g de pebre vermell de La Vera
- 40 g de conyac
- C/S de sal i pebre
Per a l'allioli
- 2 grans d’all
- 2 ous de granja (o pasteuritzats)
- 130 g d’oli de gira-sol
- C/S de sal
- 50 g d’oli d’oliva suau
Per a les patates
- 2 kg de patata agra
- 1 l d'oli per fregir tipus gir-sol o oleic
PREPARACIÓ
Per a la salsa de 'rocoto'
1. Tallem la ceba i l’all en brunoise (daus petits).
2. Netegem el 'rocoto' de llavors i parts blanques, el tallem a daus d’uns 2x2 centímetres (fem servir guants al manipular-lo: és molt picant).
3. Sofregim la ceba, l’all i el 'rocoto', com si fos un sofregit. És important que es dauri molt bé.
4. Hi afegim el pebre vermell i tot seguit el tomàquet fregit i el conyac. Deixem evaporar l’alcohol.
5. Ho cuinem lentament durant 1 hora, vigilant que no es cremi.
6. Ho triturem i rectifiquem de sal i pebre, ho passem per un colador fi, ho deixem refredar i ho conservem en fred.
Per a l’allioli
1. Pelem i netegem l’all traient-li el germen.
2. Triturem l’all amb l’ou i la sal, i ho comencem a muntar amb els olis.
Per a les patates
1. Pelem i tallem les patates tipus fregides clàssiques.
Notícies relacionades2. Les coem a 150°-160° fins que estiguin cuites. Les reservem.
3. Les fregim a 180°-190° fins que estiguin daurades. Les escorrem sobre paper absorbent.
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Imprudència mèdica Condemnats a penes de presó dos metges que es van deixar una tovallola a l’abdomen d’una pacient
- FISCALITAT Hisenda ajorna Verifactu fins al 2027 i dona un respir a més de 3,5 milions de pimes i autònoms
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
- Després de la picada d’ullet del president Junts manté el veto al Govern i desconfia de les promeses de Sánchez: «No cola»
- Malalties respiratòries La grip dobla la incidència estimada de la setmana anterior i ja supera el nivell moderat de transmissió
