Controvèrsia

Adeu als famosos ninots de xocolata d’M&M’s: ja hi ha substitut

Alguns mitjans nord-americans han criticat la nova imatge dels personatges femenins de l’empresa Mars

Adeu als famosos ninots de xocolata d’M&M’s: ja hi ha substitut

Frank Polich

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les mundialment conegudes xocolates M&M’s han sigut cancel·lades per l’empresa productora després de rebre crítiques per ser massa inclusius. El comentarista de la cadena nord-americana Fox News, Tucker Carlson, va criticar i va generar una polèmica sobre la nova imatge dels personatges femenins de les xocolates. 

De fet, la polèmica va sorgir fa un any, quan l’empresa va tenir la idea de canviar la seva imatge per escenificar una societat en la qual tothom té dret a sentir que en forma part. Per a això, van substituir el calçat de dos M&M’s caracteritzats com a dones: al caramel verd el van equipar amb unes vambes, quan abans portava unes botes de gogó, i al de color marró li van canviar unes sabates de taló d’agulla per unes altres de taló més ample

Després del canvi, la dreta mediàtica no va dubtar a llançar una onada de crítiques i fins i tot va comentar que la incorporació d’un M&M morat era una indirecta de suport al moviment feminista.

L’enrenou no va quedar en un simple tuit, ja que es va crear una campanya a internet que va aconseguir recaptar 20.000 firmes, en la qual es demanava que l’M&M verd tornés a ser sexi. Mitjans com el ‘The Washington Post’ van qualificar aquest canvi de zero progressista i la revista ‘Rolling Stone’ demanava el dret del personatge perquè tornés a ser una «petita ‘mujerzuela’». 

Després de l’onada de crítiques, Mars, l’empresa de dolços propietària dels M&M’s, ha decidit anunciar la retirada de la imatge característica de la marca, malgrat que l’empresa recolza el «compromís global per crear un món on tots sentin que hi pertanyen i la societat sigui inclusiva». 

Notícies relacionades

«No estàvem segurs que algú se n’adonés . I definitivament no pensàvem que trenqués internet. Però ara ho entenem: fins i tot el calçat d’un caramel pot ser polaritzador. Que és l’últim que M&M’s volia, ja que el que més ens importa és unir la gent», ha comunicat l’empresa. 

Com a substitut d’aquests dibuixos, Mars ha apostat per tenir com a imatge una persona capaç de posar «d’acord» els Estats Units: l’actriu Maya Rudolph, que s’encarregarà de «defensar el poder de la diversió per crear un món al qual tothom senti que pertany». 

Temes:

Twitter