Controvèrsia
Adeu als famosos ninots de xocolata d’M&M’s: ja hi ha substitut
Alguns mitjans nord-americans han criticat la nova imatge dels personatges femenins de l’empresa Mars

Les mundialment conegudes xocolates M&M’s han sigut cancel·lades per l’empresa productora després de rebre crítiques per ser massa inclusius. El comentarista de la cadena nord-americana Fox News, Tucker Carlson, va criticar i va generar una polèmica sobre la nova imatge dels personatges femenins de les xocolates.
De fet, la polèmica va sorgir fa un any, quan l’empresa va tenir la idea de canviar la seva imatge per escenificar una societat en la qual tothom té dret a sentir que en forma part. Per a això, van substituir el calçat de dos M&M’s caracteritzats com a dones: al caramel verd el van equipar amb unes vambes, quan abans portava unes botes de gogó, i al de color marró li van canviar unes sabates de taló d’agulla per unes altres de taló més ample.
Després del canvi, la dreta mediàtica no va dubtar a llançar una onada de crítiques i fins i tot va comentar que la incorporació d’un M&M morat era una indirecta de suport al moviment feminista.
L’enrenou no va quedar en un simple tuit, ja que es va crear una campanya a internet que va aconseguir recaptar 20.000 firmes, en la qual es demanava que l’M&M verd tornés a ser sexi. Mitjans com el ‘The Washington Post’ van qualificar aquest canvi de zero progressista i la revista ‘Rolling Stone’ demanava el dret del personatge perquè tornés a ser una «petita ‘mujerzuela’».
Després de l’onada de crítiques, Mars, l’empresa de dolços propietària dels M&M’s, ha decidit anunciar la retirada de la imatge característica de la marca, malgrat que l’empresa recolza el «compromís global per crear un món on tots sentin que hi pertanyen i la societat sigui inclusiva».
Notícies relacionadesA message from M&M'S. pic.twitter.com/EMucEBTd9o
— M&M'S (@mmschocolate) 23 de enero de 2023
«No estàvem segurs que algú se n’adonés . I definitivament no pensàvem que trenqués internet. Però ara ho entenem: fins i tot el calçat d’un caramel pot ser polaritzador. Que és l’últim que M&M’s volia, ja que el que més ens importa és unir la gent», ha comunicat l’empresa.
Com a substitut d’aquests dibuixos, Mars ha apostat per tenir com a imatge una persona capaç de posar «d’acord» els Estats Units: l’actriu Maya Rudolph, que s’encarregarà de «defensar el poder de la diversió per crear un món al qual tothom senti que pertany».
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers