Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Un servei essencial com és Rodalies resulta ser una vergonya"

"Un servei essencial com és Rodalies resulta ser una vergonya"

Jordi Cotrina / EPC

Soc usuària diària de la línia R1 de Rodalies de Catalunya i vull expressar la meva profunda indignació davant la situació insostenible que patim els passatgers. Cada matí, els trens funcionen amb relativa normalitat fins aproximadament les vuit; a partir d’aquí, els retards, les aturades als túnels i les incidències es converteixen en la norma.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La tornada encara és més desesperant: a l’estació de L’Hospitalet regna el caos. Les pantalles informatives indiquen una via i, quan ja ets assegut dins del tren, s’anuncia un canvi per megafonia o, simplement, no s’avisa. Els informadors, que haurien de donar suport, tampoc disposen de dades i han de preguntar als conductors. Viatjar cada dia és una autèntica gimcana.

Aquestes últimes setmanes la situació ha tocat fons: retards constants, trens suprimits, avaries que ningú explica amb claredat i manca de “material” -així és com els treballadors anomenen els combois-. En tot aquest temps, només un dia he vist sortir el tren a l’hora prevista. A això s’hi afegeix l’estat lamentable d’alguns vagons: bruts, pintats, amb seients trencats i més propis d’un servei abandonat que d’un transport públic que hauria de ser digne i segur.

Per a molts de nosaltres, els trajectes poden durar més d’una hora i mitja i fer-los en aquestes condicions és indignant. Com a ciutadana i contribuent, considero vergonyós que un servei essencial per a milers de treballadors i estudiants rebi un tracte tan precari. Catalunya necessita una inversió urgent i una gestió que posi els usuaris al centre. No és acceptable que, al segle XXI, encara haguem de viure amb aquesta incertesa diària per arribar a la feina o tornar a casa.

Exigeixo que les administracions competents -tant l’Estat com la Generalitat- deixin de culpar-se mútuament i actuïn d’una vegada. Els ciutadans mereixem un transport públic puntual, segur i digne.

Participacions delslectors

Mésdebats