Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Els 22 talls de llum que ha fet Endesa al meu negoci en 6 mesos sense donar explicacions

A man walks under the logo of Spanish power company Endesa at their headquarters in Madrid, Spain, April 26, 2016. REUTERS/Andrea Comas / ANDREA COMAS (REUTERS)
Marc Anguera Gisbert
El meu nom es Marc, sóc autònom i tinc 38 anys. Tinc un petit negoci on reparem i venem electrodomèstics, som tres persones. En els últims sis mesos l'empresa Endesa ens ha tallat la llum fins a 22 cops sense cap avís previ ni cap explicació. Un tall va durar un dia i mig, uns altres algunes hores i la majoria qüestió de minuts o segons. Suficient per haver de reiniciar ordinadors i pel xoc elèctric per a aquests. Aquestes incidències a la pràctica són un munt d'hores perdudes amb les mateixes despeses de personal, lloguer i serveis (llum inclosa!). L'asseguradora, si no hi ha danys materials, ens deriva a reclamar a la companyia.
Entretots
Davant d'aquestes incidències continuades, he cursat reclamació a la meva distribuïdora, Som energia. Cal destacar l'amabilitat i la facilitat d'aquesta cooperativa a l'hora de fer qualsevol gestió. La resposta d'Endesa, tot i presentar els números de reclamació del SEU servei d'atenció al client, és no reconèixer els talls directament i com a norma.
El segon pas és a través del servei d'atenció al consumidor, on em responen que Endesa no sols no reconeix els talls sinó que no accepta la mediació. El Síndic de greuges em deriva a la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat de Catalunya, on també contacten amb Endesa, la qual sí que reconeix cinc dels 22 talls.
Posteriorment, i amb el document de l'alarma que certifica els 22 talls, Endesa reconeix tots els talls però s'excusa amb la legislació vigent per dir que tots ells són "errors normals" i que no tinc dret a cap compensació o descompte. L'últim recurs és anar a la justícia ordinària.
Els ciutadans paguem els serveis a preu d'or, seria just que com a mínim aquestes multinacionals, maquines de fer milions, tinguessin l'obligació de donar un bon servei i, en cas de no poder fer-ho, que el client no hagués d'invertir desenes d'hores en reclamacions inútils.
Aquest és el país que tenim on els ciutadans som sempre els últims de la cua en drets i serveis però els primers en deures.
Participacions delslectors
"Violencia gratuita"

Antònia López Martínez Barcelona
"Dejadez en Badal"
RAFAEL GALIANO ALCALÁ Barcelona
"Amb les obligacions de la nova llei de Benestar Animal, difícilment la gent adoptarà mascotes"
Ramon Gausachs L' Hospitalet de Llobregat
Mésdebats
El debat
- Calendari Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Violència masclista Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Convocatòria 824 Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- El neumòleg respon: Vaporejar és una alternativa saludable al tabac? Pot ajudar-nos a deixar de fumar?
- Permís prorrogat Les obres del Camp Nou mantenen l’horari 24 hores fins que falti un mes per a l’estrena
- Després de 2026-2027 Educació traslladarà l'FP del CAR a petició del centre d'alt rendiment per primar la formació dels esportistes d'elit
- Ampliació de crèdit El Govern d’Illa celebra que s’hagi consolidat una «aliança sòlida» amb ERC i Comuns
- Parlament Junts demana al Govern que retiri el decret que frena la pujada de la taxa turística després de l’avís del Consell de Garanties Estatutàries