Després de 2026-2027
Educació traslladarà l'FP del CAR a petició del centre d'alt rendiment per primar la formació dels esportistes d'elit
El Departament busca nous emplaçaments per redistribuir els estudiants a partir del curs 2026-2027
El Departament d'Educació treballa en el trasllat dels grups de formació professional i d'estudis tècnics esportius de l'Institut CAR, integrat en el Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), com han denunciat els docents. Això, però, no serà abans del curs 2026-2027. Segons el Departament, la decisió ve motivada per la petició del mateix CAR de disposar de més espais per "créixer en places d’ESO i Batxillerat" i així poder atendre a més "esportistes becats". Per això, detallen, "cal disposar dels espais que l'Institut destina a l'FP". La "necessitat principal" del CAR, afegeix Educació, és "garantir l'ensenyament" d'aquests esportistes d'elit i garantir "la màxima qualitat" de la seva carrera dual.
A l'Institut CAR conviuen actualment alumnes d'ESO i Batxillerat, amb places reservades en exclusiva per a esportistes becats, amb alumnes d'FP i estudis tècnics esportius, una formació que està oberta al conjunt de la població. En aquest segon grup hi ha prop de 400 alumnes de 28 grups, alguns dels quals són també esportistes becats del CAR.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
