Després de 2026-2027
Educació traslladarà l'FP del CAR a petició del centre d'alt rendiment per primar la formació dels esportistes d'elit
El Departament busca nous emplaçaments per redistribuir els estudiants a partir del curs 2026-2027
El Departament d'Educació treballa en el trasllat dels grups de formació professional i d'estudis tècnics esportius de l'Institut CAR, integrat en el Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), com han denunciat els docents. Això, però, no serà abans del curs 2026-2027. Segons el Departament, la decisió ve motivada per la petició del mateix CAR de disposar de més espais per "créixer en places d’ESO i Batxillerat" i així poder atendre a més "esportistes becats". Per això, detallen, "cal disposar dels espais que l'Institut destina a l'FP". La "necessitat principal" del CAR, afegeix Educació, és "garantir l'ensenyament" d'aquests esportistes d'elit i garantir "la màxima qualitat" de la seva carrera dual.
A l'Institut CAR conviuen actualment alumnes d'ESO i Batxillerat, amb places reservades en exclusiva per a esportistes becats, amb alumnes d'FP i estudis tècnics esportius, una formació que està oberta al conjunt de la població. En aquest segon grup hi ha prop de 400 alumnes de 28 grups, alguns dels quals són també esportistes becats del CAR.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
