Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Docents i famílies treballem per garantir una educació digna, però volem a l'Administració al nostre costat"

"Docents i famílies treballem per garantir una educació digna, però volem a l'Administració al nostre costat"

Laura Guerrero

Som un claustre que treballa amb compromís, convençuts que l’educació és una eina fonamental per construir una societat més justa i cohesionada. Tanmateix, en els darrers temps aquesta passió conviu amb una creixent sensació de desgast i desesperança. Massa sovint ens sentim com a peces d’un engranatge burocràtic, invisibilitzats i sense les condicions mínimes per desenvolupar la nostra tasca amb dignitat. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Aquesta setmana hem viscut un nou exemple de manca de respecte institucional: el Departament ha reconegut un greu error en les assignacions de places d’estiu, fet que ha obligat a repetir el procés. Com es pot planificar un curs si no es coneix la plantilla real del centre amb antelació suficient? La justificació oficial ha estat que el nombre de professors serà el mateix, com si això fos garantia de continuïtat. Però no ho és. No som números intercanviables

També vivim, any rere any, la contradicció entre la voluntat d'inclusió i la manca de recursos per fer-la real. El que havia de ser un projecte d’equitat es converteix sovint en una font de frustració i tensió a les aules

Finalment, volem posar èmfasi en la situació de les ràtios al batxillerat. El Departament, de manera sistemàtica, permet que hi hagi grups per sobre dels 35 alumnes, sense dotació de professorat addicional. El curs vinent, al nostre institut hi haurà un grup de 38 -un d’ells amb mobilitat reduïda i cadira de rodes- en una aula de poc més de 50 metres quadrats.

La resposta del Departament? Donar-nos un docent més per desdoblar les comunes de 2on de batxillerat i no els tres que ens corresponen per normativa. Un cop més, és la comunitat educativa qui assumeix la responsabilitat de garantir una educació digna, fins i tot quan les condicions materials no ho permeten.

Docents i famílies treballem plegats amb esforç i complicitat tot i les dificultats, però demanem a l’Administració que també se situï al nostre costat amb responsabilitat, estabilitat i recursos. Volem treballar en condicions dignes.

Participacions delslectors

Mésdebats