Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Cal aprofitar els grans edificis i palaus mig abandonats a Barcelona per ubicar-hi equipaments culturals"

Recreación virtual de la ampliación tramitada del cine Comèdia como futuro museo Carmen Thyssen

Recreación virtual de la ampliación tramitada del cine Comèdia como futuro museo Carmen Thyssen / Ayuntamiento de Barcelona

Quan imagines que a Barcelona ja no es podia destrossar ni perdre més patrimoni, després de la mutilació de l’Estació de França amb l’excusa de fer la Biblioteca Provincial, de convertir Barcelona en la ciutat de les odioses remuntes, després d’enderrocar edificis preciosos, torres de la zona alta, cafès, comerços, cinemes i teatres, estacions i boques de metro dels anys 20 i, últimament, retirant tots els fanals centenaris.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Cada vegada que es reforma una avinguda, després de totes aquestes desgràcies, arriba la cirereta del pastís, arriba la destrossa del Palau Marcet (antic Cine Comèdia) en ple Passeig de Gràcia amb Gran Via, per a la construcció del Museu Thyssen de Barcelona, projecte del qual estic absolutament a favor i em declaro un gran entusiasta.

Barcelona disposa de més d’una desena de grans edificis i palaus en desús o infrautilitzats, on s’hi podrien ubicar nous projectes culturals com la Biblioteca Provincial, el Museu del Teatre, el Museu del Transport, el Museu Thyssen, entre d’altres. Em refereixo a edificis com l’Aduna, el Govern Militar o la Comandància Naval, a la plaça del Portal de la Pau, Capitania, Correus, el Banc d’Espanya a la plaça de Catalunya, la presó Model,o la plaça de toros Monumental o el deteriorat palau de l’antic Govern Civil al Pla de Palau, entre d’altres.

En definitiva, demano a les nostres administracions i institucions que aturin la pèrdua i destrucció de patrimoni i que es proposi, d’una vegada per totes, aprofitar els grans edificis i palaus mig abandonats, per ubicar-hi grans infraestructures culturals com fan totes les grans capitals europees.

Participacions delslectors

Mésdebats