Fórmula 1

Barcelona fa un pas clau cap a la renovació amb l’F1

El Consell Executiu del Govern de la Generalitat aprovarà formalment aquest dimarts l’autorització perquè Circuits de Catalunya SL pugui intensificar les negociacions amb la FOM

Barcelona fa un pas clau cap a la renovació amb l’F1

Miquel Rovira

3
Es llegeix en minuts

Després de mesos de negociacions, l’acord per la renovació del contracte per allotjar el Gran Premi d’F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya és a prop de convertir-se en una realitat. I en aquest sentit, la Generalitat farà un pas més, fonamental, aquest dimarts 22 de juliol.

El Consell Executiu del Govern de la Generalitat aprovarà formalment l’autorització perquè Circuits de Catalunya SL pugui intensificar les negociacions amb la FOM (Formula One Management). El pes de les converses amb Stefano Domenicali, president de l’F1, recaurà en Miquel Sàmper, Conseller d’Empresa i Economia de la Generalitat, el secretari general del departament, Pol Gibert i el director del Circuit de Barcelona-Catalunya, Josep Lluís Santamaría.

L’australià Oscar Piastri celebra al pòdium un triomf a Montmeló. /

Joan Monfort / AP

Fonts del Govern asseguren que en les últimes reunions amb la FOM «s’ha avançat» en els termes del nou contracte per assegurar la presència Barcelona al calendari més enllà del 2026, quan expira l’actual vincle amb Liberty Media i també quan arrencarà la primera de les deu edicions del gran premi que s’ha assegurat Madrid.

La capital espanyola es quedarà amb la denominació GP d’Espanya, previst de l’11 al 13 de setembre de l’any vinent, mentre que la carrera de Montmeló passarà a dir-se GP de Barcelona – Catalunya i mantindrà les dates habituals, del 12 al 14 de juny en l’última edició que té firmada fins al moment. 

Tot i que en l’última visita del ‘gran circ’ a Barcelona, el conseller Sàmper va assegurar que s’estava negociant partint de «diferents escenaris», sense descartar entrar en rotació amb altres circuits, la Generalitat i Fira Circuits’inclinen per un acord a llarg termini, preferentment per 10 anys, per rendibilitzar la inversió de més de 50 milions d’euros empresa els últims anys per modernitzar les instal·lacions del Circuit i adaptar-se als estàndards de qualitat que exigeixen els gestors del Mundial d’F1.

El gener passat l’explotació del Circuit, propietat de la Generalitat (en un 78%) per 20 anys, o 2+18. És a dir, que al cap de dos anys, el 2027, les dues parts revisaran les condicions de l’aliança en funció de la continuïtat de l’F1. Al febrer, només un mes després d’‘aterrar’, el president de Fira Circuit, Pau Relat ja va anunciar, al costat del Conseller Sàmper i Carmelo Ezpeleta la renovació de MotoGP per cinc temporades.

Salvador Illa, president de la Generalitat, a Montmeló aquest diumenge. /

Efe

Des del Circuit sempre han mantingut que l’arribada de Madrid a l’F1 no hauria d’interferir en les converses per conservar la carrera de Barcelona. I Sàmper ha insistit que «no hi ha urgències, queda marge i és millor treballar sense fer soroll, amb màxima discreció, per aconseguir el millor acord possible». 

El president de la Generalitat, Salvador Illa , ha manifestat el seu impuls a la continuïtat del gran premi que s’ha celebrat els últims 35 anys a Montmeló: «Estem treballant des de fa temps perquè hi continuï havent Fórmula 1 a Catalunya. És un esdeveniment que ens permet mostrar el millor de Catalunya i que, a més, deixa prosperitat i riquesa a casa nostra», va valorar en la seva visita al pàdoc durant el GP d’Espanya celebrat l’1 de juny.

Notícies relacionades

Domenicali afirma que poden coexistir dos grans premis a Espanya «un mercat molt important» i a això s’aferren els negociadors, que fa dos mesos es van anotar un punt a l’anunciar Fernando Alonso com a ambaixador del Circuit de Barcelona.

A més de comptar amb el suport del pilot asturià, també han recuperat la seva plaça al calendari de test de pretemporada, del 26 al 30 de gener del 2026. La Fórmula 1 inaugurarà al Circuit la seva nova era, amb una revolucionària reglamentació de motors i cotxes més petits i lleugers, que rodaran per primera vegada en el traçat català. Hi ha una declaració d’intencions.