Proveïment garantit
El port de Barcelona acull el primer barco de subministrament de gas natural liquat de manera permanent
La seva instal·lació farà que la capital catalana sigui parada preferent dels barcos que utilitzen aquest combustible
El port de Barcelona s’ha convertit en l’única terminal marítima de l’Estat que acull de manera permanent un barco de proveïment de gas natural liquat (GNL). L’embarcació d’Enagás, ‘batejat’ aquest dijous en un dels molls de la instal·lació, farà que la capital catalana es converteixi en parada preferent dels barcos que funcionen amb aquest combustible, que és menys contaminant que els carburants tradicionals. L’objectiu, una vegada més, és descarbonitzar el transport, tant per la via ferroviària com per la marítima, amb el concurs també d’infraestructures com el corredor mediterrani.
El barco ‘Haugesund Knutsen’, de 90 metres d’eslora, és un dels 40 d’aquest tipus que hi ha al món, han explicat a l’acte de Barcelona. El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha destacat que l’esdeveniment demostra el compromís amb la reducció de les emissions de la infraestructura portuària, sempre al punt de mira per l’arribada de creuers.
Una fita en el desplegament
«És un esdeveniment que considerem una fita en el desplegament dels combustibles sostenibles marítims a Espanya», ha destacat el conseller delegat d’Enagás, Arturo Gonzalo.
Paral·lelament, la direcció del Port de Barcelona i l’empresa Enagás han firmat un acord per impulsar conjuntament més projectes per augmentar l’ús de gasos renovables i alternatius com l’hidrogen verd o el metà en aquesta infraestructura, en línia amb el projecte de l’H2Med, el primer corredor d’hidrogen de la Unió Europea.
Crisi energètica per Ucraïna
Gonzalo ha explicat que actualment hi ha 355 barcos al món (mercants, ferris i creuers) que utilitzen el GNL com a combustible, i n’hi ha 222 més en construcció. «És per això que els barcos de proveïment com el que presentem són clau», ha ressaltat. «A més, suposen un gran impacte en la descarbonització», ha indicat. La inversió se suma a les que la firma ja ha fet a Espanya a plantes de regasificació, considerades estratègiques en l’actual context de crisi geopolítica per la guerra d’Ucraïna.
Segons ha informat en un comunicat el port, l’entrada en servei de l’H2Med permetrà la connexió de les instal·lacions amb la xarxa troncal espanyola d’hidrogen, «que continuarà reforçant el paper del port com a ‘hub’ energètic clau a Europa per aconseguir els objectius de descarbonització».
Lluís Salvadó Energies renovables Port de Barcelona Transport marítim Transports Empreses Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Ports
- Primeres paraules de Cristina Serra després de la seva separació de Pep Guardiola
- Les clarisses abandonaran al febrer el monestir de Pedralbes
- Primeres operacions policials contra els migrants
- La primera ofensiva de Trump fulmina l’herència de Biden
- Pimec celebra mig segle amb els expresidents de la Generalitat
- Una lluita diària per superar barreres arquitectòniques a Berga
- Aritmètica parlamentària El Govern central negocia in extremis amb Junts per salvar la pujada de les pensions després del no del PP
- Infraestructures El segon gran tall de 10 mesos a l’R3 de Rodalies entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan
- Educació a Catalunya Professors de català fan una crida a no corregir la selectivitat per mostrar el seu malestar amb el Departament
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’