Liberalització ferroviària
Renfe inicia les proves del trajecte entre Barcelona i Lió després de trencar amb SNCF
Els primers trens de l’operadora espanyola assagen el recorregut amb set parades intermèdies
Ja amb els permisos de les autoritats ferroviàries franceses des de finals de desembre, Renfe ha iniciat aquest dilluns les proves per operar el trajecte internacional entre Barcelona i Lió després d’haver trencat amb SNCF. L’operadora gal·la va iniciar el 12 de desembre el trajecte entre la capital catalana i París i la intenció de Renfe és cobrir pel seu compte el viatge amb Lió i, més endavant, el de Marsella.
Segons ha informat la companyia, s’ha realitzat el que es coneix com a «marxa en blanc» entre Barcelona i Lió, amb parades a Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valence, i al migdia ha arribat al seu destí. La intenció de Renfe és oferir 14 viatges diaris per a cada connexió, és a dir, 28 en total, aprofitant la liberalització del mercat de viatgers del país veí, molt menys desenvolupat que l’espanyol.
En una primera fase hi haurà 12 circulacions setmanals i, posteriorment, les 28 previstes. Tot, abans de l’estiu.
Formació de maquinistes
Amb els primers assajos per la infraestructura francesa, alhora Renfe està formant els maquinistes que s’encarregaran dels recorreguts internacionals. Aquest procés s’allargarà diversos mesos, fins a mitjans d’abril, han informat en un comunicat. També hauran de fer el mateix amb el personal d’intervenció.
SNCF i Renfe van trencar el desembre després de diversos mesos de negociació tot i que discrepen dels motius. Els francesos van assegurar que el dèficit de l’empresa Elipsos, la societat conjunta entre les dues companyies, era de 10 milions d’euros anuals (100 milions en gairebé 10 anys) i que l’únic servei que no era deficitari era el Barcelona-París. No obstant, els espanyols consideren que la decisió dels gals va ser «unilateral».
El Centre de Gestió d’Operacions per servir aquests nous trajectes estarà ubicat a Barcelona.
Barcelona Raquel Sánchez Jiménez Renfe Trens Transports Turisme França Ministeri de Transports Competència
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"