LA CITA DE MONTJUÏC
Final guanyada, final per jugar
El Barça enllaça el títol de Copa amb la semifinal que el pot conduir a la Champions de Múnic. L’onze de Flick s’enfronta a un Inter que és la seva antítesi: un equip jove, el més golejador, enfront d’un de veterans que és el menys golejat.

L’equip més golejador d’Europa (3 gols per partit) davant del menys golejat (0,4 per partit). Un Barça jove (25 anys de mitjana tindrà el seu onze titular) contra un Inter veterà (30,3). Un semifinalista en ratxa que vola (una derrota en 28 partits i la Copa del Rei conquerida dissabte) davant d’un semifinalista barrat amb quatre partits sense guanyar, sense lideratge a Itàlia i eliminat en la Copa pel Milan. Més contrastos no pot contenir el duel que entre avui i dimarts que ve, entre Montjuïc i San Siro, enviarà el primer passatger cap a Múnic.
Michael Laudrup, Rio Ferdinand, Christian Vieri, Fredrik Ljungberg, Vítor Baía, Darren Fletcher, Massimo Ambrosini, Gilles de Bilde, Ally McCoist… Donarien anys de vida i diners per estar una altra vegada a la gespa, participant de nou en un fabulós partit com els futbolistes que van ser abans que haver de comentar-ho des de les grades amb la mateixa targeta que els 645 periodistes acreditats.
El privilegi d’altres
El privilegi pertany ara a les noves generacions. A un Lamine Yamal de 17 anys, a punt de complir ¡100 partits! amb el Barça, i que diu haver perdut la por en un parc de Rocafonda. A un Lautaro Martínez que als 27 és un històric de l’Inter. A un Fermín López que "sempre és una opció" per a Flick de ser titular en el Barça. A un Henrikh Mkhitaryan que als 36 anys assumeix que és la seva última oportunitat de guanyar la Champions. A un Pedri que s’enfrontarà a Nicolò Barella per apropiar-se de la pilota, en un duel sense color en aquesta faceta.
El Barça compareix davant el gruix de l’afició sense que li puguin tributar l’homenatge que es mereix pel títol de Sevilla, perquè ho impedeix el cerimonial de la UEFA. Més xiulets per això, potser.
Net de ment, potser no fresc de cames, es prepara l’equip de Flick per disputar la semifinal sis anys després de l’última, que va encarrilar de meravella amb un demolidor 3-0 i que es va deixar arrabassar amb l’encara dolorós 4-0 de Liverpool amb mig equip mirant les musaranyes al córner letal de l’eliminació.
Un excel·lent motiu perquè Marc-André ter Stegen parli als seus companys des del centre del vestidor. És l’únic que pot explicar com es llança per la borda una oportunitat única com la que se’ls presenta d’arribar a una final. La del 2025 es juga a Múnic. "Per a tothom és un somni arribar allí", va comentar Flick, que va al·ludir a aquest doble destí: la final i la ciutat de Múnic.
El protocol del retard
L’entrenador va mirar d’eliminar somiejos i els calius d’eufòria que es mantinguessin a la tornada de Sevilla. A l’equip l’esperen nous desafiaments. Flick va repetir el protocol d’altres moments crucials, com la vigília de la semifinal copera amb l’Atlètic de Madrid i la dels quarts de final amb el Borussia Dortmund. Hi va haver una llarga sessió d’anàlisi de vídeo i xerrada que va retardar l’inici de l’entrenament al camp; la sessió interna també és part de l’entrenament per al tècnic alemany, que després es va irritar al veure un grupet que va sortir tard al camp.
Notícies relacionades"Quan guanyes una final al Madrid és molt especial, però estem centrats. La final de la Champions és la més important del calendari", va opinar Flick, que va garantir que els jugadors estan enfocats en el duel davant l’Inter.
"Hem parlat del que hem de canviar, perquè ells al centre del camp tenen cinc jugadors, i de com ho hem de gestionar", va explicar l’entrenador, que va alertar dels seus contraatacs i va parlar de la importància de reduir els errors en la possessió. "Tenen uns automatismes molt bons i hem de protegir alguns espais que són molt importants", va avisar.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos