Debat aeroportuari
Els economistes aposten per l’ampliació de l’aeroport del Prat
El col·legi professional critica a Aena les «urgències» a l’hora de consensuar el projecte
![Els economistes aposten per l’ampliació de l’aeroport del Prat Els economistes aposten per l’ampliació de l’aeroport del Prat](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/1fecf43e-8aeb-40ae-bdbd-2533310d3f02_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Nou posicionament públic a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat. A les reclamacions dels últims mesos de Foment del Treball o Pimec, entre d’altres, s’hi ha afegit aquest divendres el Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC). En un comunicat, l’entitat considera que la proposta d’allargar la pista més pròxima al mar, «llevat de les dificultats ambientals que pugui comportar», afegiria capacitat per operar més vols de llarga distància, que considera «estratègics» per al posicionament del país i de la ciutat.
L’actual longitud de la pista de mar permet operar enlairaments amb destí en un radi de fins a 4.500 milles, la qual cosa imposa límits per a l’operació de vols a destinacions més allunyades com la costa oest dels Estats Units, algunes destinacions de Sud-amèrica o de l’extrem orient. No obstant, els economistes creuen que l’ampliació de la infraestructura és condició necessària però no suficient» per guanyar quota de vols intercontinentals i que AENA, que gestiona l’aeroport, «ha de definir un pla» per captar nous vols de llarga distància.
Més transport de mercaderies
El CEC assegura en la mateixa nota que falta potenciar el transport aeri de mercaderies per reforçar l’activitat exportadora i logística de Catalunya i proposa incorporar el desenvolupament de la ciutat aeroportuària a aquesta àrea.
Notícies relacionadesAra mateix, l’ampliació del Prat forma part de les negociacions entre el Govern i el PSC per aprovar els Pressupostos i tant el president d’AENA, Maurici Lucena, com la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han pressionat l’Executiu de Pere Aragonès perquè transigeixin. Tanmateix, cada vegada que el conseller de Territori, Juli Fernàndez, es refereix a l’aeroport és per assegurar que buscaran el consens per tenir una proposta que no vagi contra l’emergència climàtica.
Superar «debats estèrils»
Els economistes creuen que el debat sobre l’aeroport no només s’ha de centrar en la infraestructura sinó també en la manera de gestionar-lo i s’han de superar els «debats estèrils» per posar-lo en mans dels tècnics. A més, considera que la «urgència dels tempos» a l’hora de decidir les coses que va imprimir AENA «no han ajudat gens a consensuar una solució». I prossegueix: «S’ha de crear un marc de confiança per al diàleg entre totes les parts, seguint l’experiència d’altres aeroports que faciliten diàlegs constructius amb institucions i territoris. AENA no ha prioritzat aquesta dimensió i diversos incompliments passats no ajuden a crear el clima de confiança necessari».
Enaire Barcelona Logística Col·legis professionals Raquel Sánchez Jiménez Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat AENA Transports Transport aeri Avions Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Aeroports
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques