Inversió en dubte
Foment torna a la càrrega per recuperar l’ampliació de l’aeroport del Prat
L’entitat empresarial es dona un termini de nou mesos per aconseguir el consens de les administracions
Crea una comissió per impulsar la prolongació de les instal·lacions aeroportuàries de Barcelona
![Barcelona 07/09/2021 Sociedad. Ampliacion aeroport, generiques de la zona a ampliar, Ricarda, etc...La Ricarda y sus alrededores. AUTOR: MANU MITRU . Barcelona 07/09/2021 Sociedad. Ampliacion aeroport, generiques de la zona a ampliar, Ricarda, etc...La Ricarda y sus alrededores. AUTOR: MANU MITRU .](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/d029dedc-c518-4183-af84-ef0541378bea_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Barcelona 07/09/2021 Sociedad. Ampliacion aeroport, generiques de la zona a ampliar, Ricarda, etc...La Ricarda y sus alrededores. AUTOR: MANU MITRU . /
Foment del Treball no es dona per vençuda i, un any després que l’ampliació de l’aeroport del Prat quedés postergada per la falta d’acord institucional, insisteix a reclamar la inversió de 1.700 milions per a la infraestructura barcelonina. L’entitat ha creat una comissió de treball formada per una vintena de representants del teixit empresarial, econòmic i social per consensuar una alternativa amb què dirigir-se novament a Aena i demanar-li que reconsideri la decisió.
Es donen un termini de nou mesos. A juny, quan ja s’hagin celebrat les eleccions municipals i les pressions locals disminueixin, tindran la proposta que, segons el seu president, Josep Sánchez Llibre, comptarà amb el vistiplau de tots: «El que va passar fa un any és història. Hi ha qui creu que va fallar ERC, qui pensa que ho va fer el Govern, d’altres, Aena i d’altres l’Ajuntament de Barcelona, però ja no importa», ha conclòs.
Compareixences tancades
La comissió està presidida pel president de la Cambra de Contractistes de Catalunya, Lluís Moreno, que ha admès que ni es plantegen que l’ampliació no es porti a terme. En aquests mesos estudiaran les alternatives, escoltaran els experts en unes compareixences (que seran tancades) i extrauran unes conclusions. «No sé si la solució és allargar la pista, ampliar l’aeroport de Girona... no ho sabem de moment. Estem oberts a tot», ha resumit.
No obstant, de les seves paraules i de les de Sánchez Llibre es destil·lava que faran tot el possible per trobar la fórmula que aconsegueixi els suports necessaris. Per començar, i tot i que en la llista no apareix cap administració, el president de Foment va revelar que ha convidat l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, a participar en la comissió per a l’ampliació de l’aeroport, malgrat que el municipi està rotundament en contra del creixement de la infraestructura.
L’any que sigui
Més enllà de verbalitzar que volen «liderar» la reivindicació empresarial (convidant al Cercle d’Economia que se sumi a la seva iniciativa i eviti comissions pròpies sobre aquest assumpte) i de donar la llista dels membres de la comissió, ni Moreno ni Sánchez Llibre s’han atrevit a aclarir com seria possible que Aena reconsideri la inversió al Prat amb les inversions del Document de Regulació Aeroportuària (conegut com a DORA II) 2022-2026 ja en marxa.
L’alternativa, ha encaixat sense gaire convicció Moreno, seria que l’ampliació de l’aeroport barceloní formés part del següent DORA, que arrencarà el 2027: «Tant de bo sigui llavors». I de nou, hauran passat quatre anys més, i hi tornarà a haver municipals i nervis.
Connexió amb el món
Foment del Treball defensa que l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat tingui una pista «prou llarga» per convertir les instal·lacions en una «plataforma connectada al món» que presenti «la mínima afectació ambiental i que promogui la descarbonització». La comissió té el lema «Barcelona connectada al món per un aeroport intercontinental».
Sánchez Llibre ha remarcat que hi ha cinc milions de passatgers de Catalunya que s’han de desplaçar a altres ciutats per «connectar amb el món»: «O ho fem nosaltres o ampliaran encara més Barajas i la nostra tercera pista seran ells». Actualment, segons l’entitat, hi ha 40 connexions amb capitals i es podria passar a 70.
La primera reunió de la comissió serà dilluns 12 de setembre. El que està clar és que l’amenaça del president de Foment que no «descansarien» fins que s’ampliï l’aeroport del Prat anava de debò.
Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat AENA Transports Ministeri de Transports Infraestructures Aeroports
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"
- Narcotràfic Confiscades quatre tones de cocaïna al port de Barcelona