Projecte que avança
El Ministeri de Transports dona llum verda a la nova autovia del Baix Llobregat
La futura B-25 tindrà 2,26 quilòmetres i connectarà la C-32 amb la ronda Litoral des del nus de Sant Boi i Cornellà
El pressupost de licitació dels treballs és de 76,4 milions d’euros

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana mira d’alleujar els colls d’ampolla dels accessos metropolitans de Barcelona. La futura B-25, autovia de nova creació, connectarà la ronda Litoral (A-2 en aquest punt) i la C-32 al Baix Llobregat al llarg de 2,26 quilòmetres. Un tram curt però que aspira a descongestionar en part un nus de comunicacions amb problemes de trànsit diaris. Es tracta d’un projecte del qual es va començar a parlar amb els Jocs Olímpics de 1992.
El Consell de Ministres va aprovar el projecte a mitjans d’octubre i aquest dilluns ha anunciat la licitació dels treballs per un import de 76,4 milions d’euros, que inclou un carril bici de 750 metres de longitud i tres metres d’ample. Inicialment s’havia parlat de 63 milions d’inversió, però l’augment de preu respon a l’IVA, han explicat fonts del ministeri.
Actuació sobre altres estructures
«Ens esforcem a millorar les infraestructures existents amb criteris d’eficiència», va explicar la ministra Raquel Sánchez el mes passat a Sant Boi, i va afegir que s’actuaria sobre 24 estructures, ja siguin de nova construcció, ampliacions, modificacions o substitucions dels sistemes de contenció de les existents.
A més, com que es tracta d’una zona periurbana, s’hauran de desviar i reposar nombrosos serveis, com els de línies elèctriques, de telecomunicacions o altres subministraments.
L’execució d’aquesta autovia ha patit arrencades i aturades al llarg del temps. Els últims treballs s’havien iniciat el 2009, però van quedar posposats fins fa un parell d’anys, quan a més se la va batejar amb la nomenclatura de B-25.

Alternativa a la C-245
La nova autovia serà una alternativa a la congestionada C-245, que travessa molts municipis de la comarca i que cada vegada és més urbana i, per tant, més lenta. El projecte de traçat es va aprovar provisionalment el setembre del 2021 i en el seu moment el període d’execució s’havia estimat en tres anys, tot i que ara Transports no ho especifica. Els més beneficiats seran els residents a Sant Boi, tot i que la connexió viària millorarà les comunicacions a Cornellà o el Prat de Llobregat, en aquest últim cas amb l’enllaç de Mas Blau.
Sant Boi Cornellà Raquel Sánchez Jiménez Mobilitat Carreteres El Prat de Llobregat Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Investigació en marxa La jutge del cas Alves: «Hi ha indicis molt més que suficients»
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- Nous camins Rosalía i la seva mànager se separen
- Urbanisme Barcelona instal·la dues tirolines al tram sense trànsit entre Gran Via i Glòries
- Inversió L’interès dels particulars pel deute públic sorprèn el Tresor i el Banc d’Espanya
- Aprovació aquest divendres El veto comercial de l’Eixample, salvat ‘in extremis’ amb un doble gir polític
- Pacte de rendes El PP planteja que la pujada de l'SMI no cotitzi a la Seguretat Social
- Actualitat Directe | Últimes notícies sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna
- ‘Més pol·linitzadors, més vida’ Viladecans acull una jornada sobre la protecció i conservació de les abelles
- Empreses Just Eat arriba a un acord amb Getir per repartir també la compra