Projecte que avança

El Ministeri de Transports dona llum verda a la nova autovia del Baix Llobregat

La futura B-25 tindrà 2,26 quilòmetres i connectarà la C-32 amb la ronda Litoral des del nus de Sant Boi i Cornellà

El pressupost de licitació dels treballs és de 76,4 milions d’euros

El Ministeri de Transports dona llum verda a la nova autovia del Baix Llobregat

MANU MITRU

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana mira d’alleujar els colls d’ampolla dels accessos metropolitans de Barcelona. La futura B-25, autovia de nova creació, connectarà la ronda Litoral (A-2 en aquest punt) i la C-32 al Baix Llobregat al llarg de 2,26 quilòmetres. Un tram curt però que aspira a descongestionar en part un nus de comunicacions amb problemes de trànsit diaris. Es tracta d’un projecte del qual es va començar a parlar amb els Jocs Olímpics de 1992.

El Consell de Ministres va aprovar el projecte a mitjans d’octubre i aquest dilluns ha anunciat la licitació dels treballs per un import de 76,4 milions d’euros, que inclou un carril bici de 750 metres de longitud i tres metres d’ample. Inicialment s’havia parlat de 63 milions d’inversió, però l’augment de preu respon a l’IVA, han explicat fonts del ministeri.

Actuació sobre altres estructures

«Ens esforcem a millorar les infraestructures existents amb criteris d’eficiència», va explicar la ministra Raquel Sánchez el mes passat a Sant Boi, i va afegir que s’actuaria sobre 24 estructures, ja siguin de nova construcció, ampliacions, modificacions o substitucions dels sistemes de contenció de les existents.

A més, com que es tracta d’una zona periurbana, s’hauran de desviar i reposar nombrosos serveis, com els de línies elèctriques, de telecomunicacions o altres subministraments.

Notícies relacionades

L’execució d’aquesta autovia ha patit arrencades i aturades al llarg del temps. Els últims treballs s’havien iniciat el 2009, però van quedar posposats fins fa un parell d’anys, quan a més se la va batejar amb la nomenclatura de B-25.

Alternativa a la C-245

La nova autovia serà una alternativa a la congestionada C-245, que travessa molts municipis de la comarca i que cada vegada és més urbana i, per tant, més lenta. El projecte de traçat es va aprovar provisionalment el setembre del 2021 i en el seu moment el període d’execució s’havia estimat en tres anys, tot i que ara Transports no ho especifica. Els més beneficiats seran els residents a Sant Boi, tot i que la connexió viària millorarà les comunicacions a Cornellà o el Prat de Llobregat, en aquest últim cas amb l’enllaç de Mas Blau.