Compareixença al Parlament
El conseller de Territori considera que l’execució del corredor mediterrani «clama al cel»
Juli Fernàndez creu que el tram entre Tarragona i Barcelona hauria d’estar més avançat

A poques hores que el moviment #VullCorredor citi a Barcelona més de 1.500 empresaris per reclamar l’execució del corredor mediterrani, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha assegurat aquest dimecres que el tram d’aquesta infraestructura entre Tarragona i Barcelona «clama al cel». El responsable del Govern compareixia al Parlament per explicar les línies prioritàries del seu departament, un mes després de prendre possessió del càrrec després de la sortida de Junts del Govern.
Fernàndez no s’ha esplaiat gaire en les raons d’aquest clamor, una cosa que a l’acte d’aquest dijous es detallarà (està prevista també l’assistència del president de la Generalitat, Pere Aragonès, a més d’ell), però sí que s’ha mostrat convençut que es podran trobar «aliances molt àmplies», a escala europea si convé, per impulsar el corredor i tenir la capacitat de transformar el model de transport de mercaderies actual.
Més quota modal
De fet, durant gran part de la intervenció el conseller ha reiterat la necessitat de consensos per impulsar mesures que augmentin la quota modal ferroviària i el transport públic en general i així els ho ha ofert als grups parlamentaris de l’oposició.
Tal com va explicar a aquest diari en la primera entrevista concedida com a conseller, Fernàndez ha insistit que les seves polítiques es desenvoluparan tenint en compte l’emergència climàtica i, per tant, projectes com l’ampliació de l’aeroport del Prat o alguns trams del quart cinturó tenen poc futur.
El «decreixement» de la CUP
Durant les intervencions dels partits, la diputada de la CUP Montserrat Vinyets li ha reclamat precisament que les polítiques del Departament es basin «en el decreixement». Per la seva banda, el PSC i els comuns han sigut més condescendents amb el conseller.
El socialista Jordi Terrades li ha reclamat que es revisi el pla general territorial, que data de 1995, tot i que tot seguit l’ha advertit de la seva extrema soledat amb 33 dels 135 diputats de l’hemicicle. Marc Parés (comuns) ha assegurat que apreciava la «música» dels plantejaments del responsable de Territori i que en els pròxims mesos se’n veurà la concreció.
Sistema ferroviari integral
Notícies relacionadesEl titular de Territori s’ha referit també a l’àmbit ferroviari per reiterar que la seva voluntat és conformar un «sistema ferroviari integral» en el qual totes les vies i tots els operadors siguin sota un mateix paraigua i siguin gestionats per la Generalitat.
Quant a les polítiques de vivenda, que depenen novament de la Conselleria que dirigeix Fernàndez, ha assegurat que el Govern vol arribar a un 7% de vivenda social el 2042 i que es treballa en un pla sectorial en aquest àmbit per ampliar el parc de vivenda social en 182.000 vivendes més de titularitat pública.
Corredor mediterrani Adif Renfe Trens Govern Transport públic Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»