Compareixença al Parlament
El conseller de Territori considera que l’execució del corredor mediterrani «clama al cel»
Juli Fernàndez creu que el tram entre Tarragona i Barcelona hauria d’estar més avançat

A poques hores que el moviment #VullCorredor citi a Barcelona més de 1.500 empresaris per reclamar l’execució del corredor mediterrani, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha assegurat aquest dimecres que el tram d’aquesta infraestructura entre Tarragona i Barcelona «clama al cel». El responsable del Govern compareixia al Parlament per explicar les línies prioritàries del seu departament, un mes després de prendre possessió del càrrec després de la sortida de Junts del Govern.
Fernàndez no s’ha esplaiat gaire en les raons d’aquest clamor, una cosa que a l’acte d’aquest dijous es detallarà (està prevista també l’assistència del president de la Generalitat, Pere Aragonès, a més d’ell), però sí que s’ha mostrat convençut que es podran trobar «aliances molt àmplies», a escala europea si convé, per impulsar el corredor i tenir la capacitat de transformar el model de transport de mercaderies actual.
Més quota modal
De fet, durant gran part de la intervenció el conseller ha reiterat la necessitat de consensos per impulsar mesures que augmentin la quota modal ferroviària i el transport públic en general i així els ho ha ofert als grups parlamentaris de l’oposició.
Tal com va explicar a aquest diari en la primera entrevista concedida com a conseller, Fernàndez ha insistit que les seves polítiques es desenvoluparan tenint en compte l’emergència climàtica i, per tant, projectes com l’ampliació de l’aeroport del Prat o alguns trams del quart cinturó tenen poc futur.
El «decreixement» de la CUP
Durant les intervencions dels partits, la diputada de la CUP Montserrat Vinyets li ha reclamat precisament que les polítiques del Departament es basin «en el decreixement». Per la seva banda, el PSC i els comuns han sigut més condescendents amb el conseller.
El socialista Jordi Terrades li ha reclamat que es revisi el pla general territorial, que data de 1995, tot i que tot seguit l’ha advertit de la seva extrema soledat amb 33 dels 135 diputats de l’hemicicle. Marc Parés (comuns) ha assegurat que apreciava la «música» dels plantejaments del responsable de Territori i que en els pròxims mesos se’n veurà la concreció.
Sistema ferroviari integral
Notícies relacionadesEl titular de Territori s’ha referit també a l’àmbit ferroviari per reiterar que la seva voluntat és conformar un «sistema ferroviari integral» en el qual totes les vies i tots els operadors siguin sota un mateix paraigua i siguin gestionats per la Generalitat.
Quant a les polítiques de vivenda, que depenen novament de la Conselleria que dirigeix Fernàndez, ha assegurat que el Govern vol arribar a un 7% de vivenda social el 2042 i que es treballa en un pla sectorial en aquest àmbit per ampliar el parc de vivenda social en 182.000 vivendes més de titularitat pública.
Corredor mediterrani Adif Renfe Trens Govern Transport públic Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- EDUCACIÓ SUPERIOR La universitat detecta mancances acadèmiques serioses en els alumnes
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Més competències ERC rectifica i descarta acceptar un consorci amb l’Estat per recaptar els impostos
- Comptes públics El Govern i Junts negocien de nou el sostre de despesa com a avantsala dels Pressupostos
- Mercat immobiliari Els promotors catalans van construir el 2024 la meitat dels pisos necessaris per cobrir la demanda
- Literatura Feliu Formosa publica als 90 anys tres noves obres i tres traduccions
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"