Del 8 al 18 de juliol

Barcelona serà el primer saló de l’automòbil europeu postpandèmia amb públic

  • Fira de Barcelona treballa per oferir una mostra híbrida entre digital i presencial que convertirà l’Automobile Barcelona, amb proves de vehicles incloses, en la primera fira presencial europea del sector.

  • El recolzament institucional i d’Anfac, l’associació de fabricants, serà crucial perquè l’edició d’aquest any serveixi per mostrar la nova tendència dels grans salons com el de Munic, al setembre, que en serà el segon.

Barcelona serà el primer saló de l’automòbil europeu postpandèmia amb públic
3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El saló internacional de l’automòbil de Barcelona no faltarà a la seva cita biennal. Aquest any tampoc. L’Automobile Barcelona se celebrarà del 8 al 18 de juliol que ve amb un format mixt, que inclourà presentacions digitals però que continuarà mantenint una important quota presencial de públic. Amb això, es convertirà en el primer saló del sector a Europa que obre les portes físicament als visitants després de la crisi provocada per la pandèmia del coronavirus.

L’organització de l’esdeveniment ja compta amb un pla de seguretat presentat i aprovat per les autoritats sanitàries (ventilació, espais, distàncies, etcètera), i els principals expositors ja han confirmat la seva intenció d’acudir al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona per mostrar al públic les seves novetats. En un any especialment complicat en tots els fronts, Automobile Barcelona serà el punt de partida en què el sector haurà de mostrar els seus primers símptomes de recuperació.

L’estela de Xangai

El 2020 Ginebra va ser el primer gran saló mundial que va haver de tancar les portes per culpa de la pandèmia. El van seguir tots els altres: Nova York, París, Los Angeles, Tòquio, Detroit. La Xina va ser el primer país en tornar a obrir els salons al públic, i fa una setmana la mostra de Xangai va congregar més de 800.000 visitants. Barcelona serà la primera gran cita continental. Del 7 al 12 de setembre l’IAA (el saló de l’automòbil alemany) estrenarà ubicació a Munic (reemplaça Frankfurt) serà el segon en mostrar novetats i compartir-les físicament amb el gran públic.

La cita barcelonina se sustenta en l’empenta constant de l’equip directiu encapçalat per Enrique Lacalle i el recolzament de les institucions, però sobretot per l’aposta dels fabricants que buscaran en l’Automobile Barcelona el punt de recolzament per al futur. Com deia el president de Seat, Wayne Griffiths, aquest dilluns a EL PERIÓDICO, «el futur del saló el veig positiu, si evoluciona i canvia, sí, és clar. Ha de ser més que una exposició de cotxes, avui dia el món digital és tan fort que no fa falta només veure les primícies perquè les veus ‘online’, s’haurà d’oferir més i oferir una cosa que no es pot donar digitalment, que són les experiències. Emoció i entreteniment. M’encantaria tancar un circuit per provar els cotxes a Montjuïc, seria increïble. Digitalment això no es pot fer. Doncs tal qual. La proposta que Automobile Barcelona compleix amb totes aquestes condicions.

Els millors fabricants

Notícies relacionades

Automobile Barcelona comptarà amb el recolzament i presència de la gran majoria dels fabricants de prestigi que ja han confirmat que hi assistiran. Qui vulgui ser-hi, hi serà. No és saló per a covards. L’oferta és àmplia. En la cita es materialitzaran i presentaran els plans sobre l’aposta del cotxe elèctric per part del sector i de les administracions, cosa que convertirà el Fòrum de l’Electrificació organitzat per Anfac amb tots els agents del sector en un dels eixos argumentals. A més, el saló té l’etiqueta d’«Esdeveniment Excepcional d’Interès Públic» de manera que les marques podran compensar via desgravació fiscal fins al 90% de les seves despeses al saló. Aquesta setmana continuaran treballant amb Anfac per forjar la millor oferta.

I sí, com li agradaria a Wayne Griffiths (i a molts més) hi haurà proves tancades als carrers asfaltats de la muntanya de Montjuïc, un entorn ideal, idíl·lic, per agafar una primera impressió de cada model presentat per part dels usuaris. Barcelona es prepara per a una cita, novament, inoblidable. Si el saló del Centenari passat va ser el millor de la història, l’edició del 2021 serà la millor de la nova història dels salons. Confrontar idees, compartir experiències i comentar, conèixer en viu, cara a cara, la millor de la mobilitat, l’electrificació i la sostenibilitat. L’automòbil vol tornar a sentir. Barcelona vol cotxes, i els tindrà.