La Cambra estudiarà com impacta Amazon en els drets laborals
El Parlament analitzarà en una comissió d’estudi com empreses basades en les plataformes digitals com Amazon, Glovo i Uber impacten en els drets laborals. Els grups impulsors –ERC, Comuns i CUP– situen la irrupció de la intel·ligència artificial (IA) en aquests models de negoci com una possible amenaça que pot anar en "detriment dels treballadors" i del comerç local. La iniciativa va obtenir el vot favorable del PSC i Junts i el rebuig del PPC, Vox i Aliança Catalana.
Es tracta d’una comissió que s’havia d’haver creat la legislatura passada, quan es va aprovar una moció que instava a fer-ho al llarg del 2023. L’objectiu és defensar "de manera proactiva els drets laborals, el teixit comercial i econòmic local i la distribució de proximitat, analitzant l’impacte que la digitalització i les tecnologies de la comunicació i la informació han tingut en el mercat de treball".
La comissió es podrà constituir amb un membre per cada grup i s’hi podran escoltar tècnics, especialistes o membres d’entitats. Durarà el que queda de legislatura i les seves conclusions es poden presentar en un informe final.
- Dos detinguts després de ser enxampats amb 60 quilos de marihuana amagats en un camió a l'AP-7 a Tarragona
- Campanya electoral d’Aragó Feijóo carrega contra la regularització d’immigrants de Sánchez: «No és humanitat, és electoralisme per comprar votants»
- La caixa de ressonància Fabricants d’èxits a dojo: ¿A qui premien els Grammy?
- Finances personals Fi a les targetes de crèdit imposades pels bancs: el Govern prohibirà que obliguin els seus clients a tenir-les
- Obituari Adeu a Fernando Esteso, l’actor de les pel·lícules eròtic-humorístiques que només volia ser feliç
