XIX Congrés de Directius CEDE
Juan Roig advoca per deixar de parlar de la vacuna i «agafar el pic i la pala»
El president de Mercadona i el de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, coincideixen que els fons de la UE «són per als empresaris»

congreso-3
El president de Mercadona, Juan Roig, considera que aquests temps de coronavirus «l’economia i la salut són igual d’importants, tot i que primer és la salut. La dicotomia entre salut i economia és com la que hi ha entre què és més important menjar o respirar».
«No s’ha de parlar tant de la vacuna i treballar més, agafar més el pic i la pala», va apuntar el president de Mercadona.
Així s’ha pronunciat el propietari de la cadena de distribució en el diàleg mantingut amb el president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, moderat per l’exministra socialista Elena Salgado, actual consellera de Saba Infraestructures i presidenta de l’Associació Espanyola d’Empreses de Consultoria. Segons Gorigolzarri el debat entre salut i economia «no és un plantejament binari ja que cal adaptar-se a viure en aquesta situació».
Roig i Goirigolzarri també han coincidit a l’assenyalar que els empresaris han de ser els «protagonistes» en la destinació dels fons de reestructuració econòmica destinats per la Unió Europea (UE) per pal·liar els efectes de la pandèmia de coronavirus a Espanya.
Els màxims reponsables de Mercadona i Bankia van advocar per estar «al peu del canó» perquè l’economia no es pot aturar en aquesta situació en la qual s’estudia la implantació de l’estat d’alarma en diverses autonomies.
Durant la seva intervenció en el XIX Congrés de Directius CEDE, celebrat a València, Gorigolzarri va apuntar que la caiguda més gran del Producte Interior Brut (PIB) d’Espanya té a veure amb la seva estructura sectorial, en la qual té un gran pes el turisme i els serveis. «Són molt rellevants algunes debilitats de l’economia espanyola com la baixa productivitat, un mercat laboral molt dual i part de l’economia, submergida».
Les empreses han de guanyar diners
Notícies relacionadesSegons l’opinió de Goirigolzarri, «la bona notícia és la capacitat de transformar les debilitats de l’economia i la disponibilitat dels fons de la UE per invertir en projectes que generin riquesa. No en despeses», va afegir.
Pel dirigent de Bankia, cal centrar el debat polític en les qüestions correctes i prioritzar els problemes. L’agenda que preocupa els ciutadans és la de salvar vides i crear llocs de treball». Sobre el futur l’empresa Roig va indicar que és «fonamental que guanyi diners».
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols