HISTÒRIA MÍNIMA
Passaport digital en la informació
L'empresa sabadellenca Twenty Corner desenvolupa una etiqueta amb NFC que aporta dades de l'origen i producció d'un material
Twenty Corner aposta per aportar tota la informació sobre un producte a l'usuari de manera respectuosa amb el medi ambient i amb l'ús de l'última tecnologia

lpedragosa34600145 rosa pons twenty pons160708194221 /
La conscienciació sobre l’origen net i lliure de corrupció d’una peça de roba o un producte està arrelant cada vegada més entre els consumidors. De fet, hi ha qui decideix no adquirir-lo si no sap amb certesa que no s’ha comès cap il·legalitat en la fabricació.
Seguint aquesta idea, la firma sabadellenca Twenty Corner ha creat un sistema perquè el client obtingui tota la informació sobre la traçabilitat d’un producte en concret, gràcies a aplicar les noves tecnologies en una cosa tan senzilla com una etiqueta. La firma ha desenvolupat un sistema NFC (sigles en anglès de Comunicació de Camp de Proximitat) perquè amb la simple utilització d’un mòbil es puguin tenir totes les dades d’allò que es vol comprar.
L’empresa va néixer fa dos anys amb la voluntat de dinamitzar els comerços multimarca i els nous dissenyadors, aportant una eina que els permetés obrir-se pas en el mercat a partir de guanyar-se la confiança del client. «Aquesta idea ens va portar a idear Passport, un mitjà per mostrar la traçabilitat del producte, ja que els clients, cada vegada més, volen saber d’on vénen les coses i com estan fetes», explica Rosa Ponts. La propietària de Twenty Corner assegura que la procedència o la manera com s’ha manufacturat un producte pot fer decantar la balança d’adquirir o no una peça. El sistema és senzill. Simplement s’ha d’acostar el telèfon, sempre que compti amb la tecnologia NFC incorporada, a l’antena que té el producte, situada, en aquest cas, a les etiquetes.
Detalls del producte
Al fer aquest gest, l’usuari obté informació sobre l’article, amb fotografies i text, però també recomanacions sobre el mateix article, sobre les condicions del seu ús i els materials, sobre si ve de fora o si està fet a Catalunya. «En alguns casos podem explicar de quin camp procedeix el cotó que s’ha fet servir. No estem orientats a un client que tingui 20 euros per comprar una peça de roba, perquè a aquesta classe de client la seva pròpia butxaca no li permet tenir consciència sobre què està comprant ni saber què compra ni d’on ve», afegeix.
La firma va presentar la seva aplicació a la passarel·la 080, i des d’aleshores una quinzena d’empreses del sector de la moda s’han interessat per integrar-la a partir del setembre en la seva roba. Tot i així, altres sectors, com l’industrial, també s’hi han mostrat interessats, i ja estan plantejant incorporar el sistema als seus dissenys. «Tenim un client dedicat a la producció industrial tèxtil que té un sistema net, sense emissions contaminants i que genera energia neta, i per tant li interessa que tot això se sàpiga de cara al producte final», explica Ponts.
Notícies relacionadesL’avantatge del sistema, ecològic perquè no requereix fer servir paper i multilingüe perquè compta amb una plataforma digital, ha donat peu que empreses catalanes i de la resta del món s’hi interessin.
La firma, que té vuit treballadors, en comparació dels dos que van iniciar el projecte, preveu tancar l’any 2016 amb una facturació de 200.000 euros.
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- Hongria Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
-
Ofert per
- ENTREVISTA Pablo Ortiz, dermatòleg: «El concepte de prendre el sol ha de desaparèixer. Del sol cal cuidar-se»