sortida a borsa

Ferrari estima la seva valoració en més de 8.700 milions d'euros

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
NOVA YORK

Ferrari ha començat a fer els primers passos per a la seva pròxima sortida a la borsa de Nova York. El fabricant de cotxes de luxe preveu vendre 17,17 milions d'accions, equivalents al 9% del capital, a un preu d'entre 48 i 52 dòlars per títol, segons la documentació remesa a la Comissió del Mercat de Valors dels Estats Units (SEC). D'aquesta manera, Ferrari calcula el seu valor potencial en fins a 9.920 milions de dòlars (8.730 milions d'euros).

La sortida a borsa de Ferrari encara no té data -es preveu que sigui durant la segona quinzena d'octubre- i és una de les operacions per separar aquesta companyia del grup Fiat Chrysler Automobiles (FCA), fruit de la fusió de la italiana Fiat i la nord-americana Chrysler fa un any. Els títols de Ferrari cotitzaran a la Borsa de Nova York (NYSE) amb el símbol de RACE. Tenint en compte el rang de preu fixat de l'acció, FCA podria obtenir fins a 786 milions d'euros.

Actualment, FCA controla el 90% de Ferrari, mentre que el 10% restant és propietat de Piero Ferrari, fill d'Enzo Ferrari, fundador de la marca el 1947 a Maranello (Itàlia). Després de la sortida a borsa del 9% de les accions, FCA reduiria la seva participació a pràcticament el 80%.

Notícies relacionades

A diferència de les grans companyies d'automòbils, Ferrari manté un volum baix de producció per mantenir la seva reputació d'exclusivitat, amb vehicles que surten per un preu mínim de 175.000 euros. L'any 2014, la companyia del Cavall Rampant va vendre 7.255 cotxes, i el seu resultat operatiu va ser de 693 milions d'euros, el 9,3% més que l'any anterior. El volum de negoci va arribar als 2.760 milions. Ferrari també és coneguda pels seus èxits en fórmula 1, amb 15 títols de Campió del Món de Pilots i 16 títols de Campió del Món de Constructors.

La sortida a borsa de Ferrari es va començar a gestar fa un any, després que Luca Cordero di Montezemolo deixés el càrrec de president. Di Montezemolo, home de confiança de la família Agnelli (propietària de Fiat), s'oposava a l'estratègia de Sergio Marchione, pare de la fusió de Fiat i Chrysler i actualment conseller delegat de FCA.