Obres al suburbà

Comença el tall de l’L4 i l’L11 del metro, sense servei en el tram nord fins al setembre

TMB habilitarà un servei alternatiu d’autobús, però indica que la millor opció per als prop de 100.000 usuaris afectats és passar-se a l’L3 i l’L5

Unes obres al metro de Barcelona tallaran l’L4 i l’L11 durant tot el juliol i l’agost

Comença el tall de l’L4 i l’L11 del metro, sense servei en el tram nord fins al setembre

Manu Mitru

3
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Arriben les vacances i, com ja és habitual, també ho fan les obres i els talls que afecten la mobilitat. A partir d’aquest dimecres, el servei de les línies de metro L4 i L11 quedarà interromput en el tram nord fins al 7 de setembre.

Els usuaris veuen així com, per tercer estiu consecutiu, l’L4 torna a estar en obres. Aquesta vegada, els treballs de renovació de les vies –que comparteixen les dues línies– obligaran a reorganitzar la mobilitat amb autobusos alternatius i canvis rellevants en els trajectes afectats. La línia L4 quedarà suspesa a les set estacions que comprenen el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova fins al 31 d’agost. A partir de l’1 de setembre es recuperarà la circulació de combois entre Verdaguer i Maragall, i continuarà l’afectació a les tres últimes estacions de la línia, fins a Trinitat Nova, fins al 7 de setembre. El tall a l’L11 afectarà les estacions de Trinitat Nova i Casa de l’Aigua a partir de demà i fins al 7 de setembre.

L’Ajuntament estima que prop de 100.000 usuaris cada setmana de juliol –una mica menys a l’agost– hauran d’optar per rutes alternatives per als seus desplaçaments.

Les alternatives

Un servei d’autobús farà el trajecte en superfície amb una freqüència de pas d’uns quatre minuts en hora punta i assegurant la mateixa capacitat, si bé TMB assenyala que la millor alternativa per a la mobilitat dels usuaris continuarà sent el metro, però a través de les línies L3 i L5, que cobreixen el tram afectat. L’L3 connecta passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 uneix Verdaguer amb Maragall.   Les dues línies es reforçaran per cobrir la previsible alça en la demanda, segons va assegurar TMB a mitjans de mes, quan va presentar el calibre de l’afectació de les obres.

En el cas dels viatgers habituals de l’L11, l’alternativa que se’ls ofereix és pujar als trens de les línies R3 i R4 de Rodalies a Torre Baró, per connectar amb el metro a Fabra i Puig, la Sagrera i Arc de Triomf.

El bus alternatiu, també afectat

El servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11) que funcionarà entre el 25 de juny i el 7 de setembre, i es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 del metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. No obstant, també es veurà afectat per les obres de recondicionament de l’empedrat al carrer Pi i Maragall a mitjans de juliol, de manera que haurà de modificar el seu recorregut i no podrà donar servei a la parada de metro de l’L4 de Joanic.

TMB també posarà en marxa un servei especial d’autobús entre les estacions de Girona i Verdaguer, pensat per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és accessible. Com a alternatives addicionals, també es proposa als usuaris utilitzar les línies d’autobús regular que circulen a prop de les estacions afectades, com són la D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (pl. Espanya – Canyelles), 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (av. Esplugues – Trinitat Nova).

Reduir incidències

Notícies relacionades

Les obres de renovació integral de les vies, que costaran uns 20 milions d’euros, tenen com a finalitat reduir el nombre d’incidències, actualitzar la infraestructura i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona, segons TMB. Durant el tall del servei també es construirà un nou pou de ventilació al Guinardó, que durant les obres servirà com a pou d’extracció de material.

La interrupció del servei s’aprofitarà a més per executar altres tasques: la Generalitat invertirà 10 milions d’euros a renovar la senyalització de l’L4, incloent-hi una nova agulla d’escapament a Maragall, en una infraestructura que estava entrant en obsolescència i l’actualització de la qual pretén augmentar la flexibilitat en les operacions.