Al Congrés
Sánchez cedeix a la pressió dels socis i celebrarà una compareixença monogràfica sobre el cas Cerdán el 9 de juliol
El president del Govern donarà compte primer dels presumptes casos de corrupció que assetgen el PSOE i després sobre els acords assolits en la cimera de l’OTAN i en el Consell Europeu

Pedro Sánchez ha acabat cedint a la pressió dels seus socis. Almenys, en part. El president del Govern, que pretenia acudir al Congrés el 9 de juliol per barrejar en un únic debat les seves explicacions sobre el cas Cerdán i sobre l’agenda internacional que tindrà en els pròxims dies, s’ha vist obligat a acceptar dues compareixences diferents aquell mateix dia, una monogràfica sobre els presumptes casos de corrupció que sotgen el PSOE i una altra sobre els acords internacionals en la cimera de l’OTAN d’aquesta setmana i del Consell Europeu. No obstant, no ha acostat la data al calendari, com també li exigien els seus aliats.
Aquesta setmana passada, el Govern va deixar clar als portaveus parlamentaris que el dimecres 9 de juliol és la primera data que Sánchez té disponible per acudir al Congrés a donar explicacions. A més, l’Executiu va registrar una petició de compareixença en la qual incloïen el cas Cerdán, la cimera de l’OTAN i la reunió del Consell Europeu d’aquesta setmana i la Conferència Internacional sobre Finançament per al Desenvolupament que se celebrarà a Sevilla a finals de juny.
Alguns dels seus aliats van posar el crit al cel. La portaveu del PNB, Maribel Vaquero, va parlar de «porrusalda» i el seu homòleg a ERC, Gabriel Rufián, de «bon gaspatxo». Finalment, la pressió dels socis i del PP, que també va reiterar en diverses ocasions la necessitat d’una ple monogràfic i va maniobrar per intentar aconseguir-ho, ha fet canviar de posició al Govern, que ha acabat acceptant dues compareixences seguides. Així, Sánchez haurà de donar explicacions, primer, sobre els casos de corrupció que estan retallant la seva formació i, després d’aquest primer debat, se celebrarà una altra compareixença sobre els afers internacionals.
- Desigualtat econòmica El nou municipi de Barcelona en el top 3 dels més rics de Catalunya: té més de 66.000 euros de renda personal anual
- Dotze d’Octubre "Ser modern és defensar una Espanya unida"
- El conflicte del Pròxim Orient Hamàs es resisteix a desaparèixer i assegura que «mai» es rendirà
- Polítiques d’estrangeria El Govern expulsa 10 estrangers reincidents cada setmana a Catalunya
- El Govern vol frenar la despoblació a la muntanya
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Reportatge ¿Cal canviar la manera de celebrar la Festa Nacional del 12-O?
- ASSUMPTES PROPIS Lawrence Rees, historiador del nazisme: "És un miracle que existeixin democràcies"
- CANVI EN EL SóNAR Sortir-ne escaldats
- TENNIS Djokovic cau i Shanghai tindrà una insòlita final entre cosins