Alemanya preveu un creixement "robust" aquest any

Berlín torna a cobrar pel deute a curt termini

1
Es llegeix en minuts

El ministre d'Economia alemany,Philip Roesler, ha assegurat que l'economia del país experimentarà un "robust" creixement al llarg del 2013. I això "malgrat l'actual període de debilitat, que serà només temporal", ha afegit.

L'economia alemanya va créixer el 4,2% l'any 2010 i el 3% el 2011, mentre que l'any passat el seu producte interior brut (PIB) només va augmentar un 0,8%.

Notícies relacionades

Per a aquest any, el Govern d'Angela Merkelva estimar un creixement de l'1%, encara que els últims esdeveniments l'obligaran a rebaixar aquest pronòstic.

Per un altre costat, Alemanya ha col·locat en el mercat deute a sis mesos per valor de 3.515 milions d'euros a un tipus d'interès del -0,0091 %, en una operació amb una forta demanda. El deute alemany manté el seu estatus d'inversió segura. Com el 2012, Alemanya ha començat a  finançar-se el 2013 a interès negatiu. El Tresor del país ha col·locat deute a sis mesos per valor de 3.515 milions d'euros a un tipus d'interès del -0,0091 %, en una operació amb una forta demanda. Això significa que els inversors estan disposats a perdre una mica de valor gràcies a la seguretat que perceben per invertir en actius alemanys.