EXPANSIÓ D'UNA COMPANYIA DE ROBA

Medwinds obre a Barcelona

La família Fluxà, propietària de Camper, Lottusse i Iberostar, instal·la a la capital catalana la primera botiga física de la seva marca de moda 'on line'

Nou local 8 Javier Batanero i Kenneth Perdigón, de Medwinds.

Nou local 8 Javier Batanero i Kenneth Perdigón, de Medwinds. / FRANCESC CASALS

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Al carrer d'Elisabets, en ple barri del Raval de Barcelona, una nova botiga de roba ocupa des de no fa gaires dies el local d'una antiga perruqueria. Es diu Medwinds, i a simple vista és com les altres botigues de la zona, que venen moda amb un toc artesanal i que no es troba als grans eixos comercials. Però Medwinds té alguna cosa que la diferencia dels establiments que l'envolten. Té al darrere la família Fluxà, propietària de les companyies de calçat Camper i Lottusse i del grup turístic Iberostar.

Medwinds va néixer el febrer del 2011 com una companyia 100%on line. Un any després, fa el salt al carrer, un pas que han fet altres empreses de venda per internet, com Pixmania. No obstant, Lorenzo Fluxà Ortí, el fundador de la firma, assegura que no es plantegen obrir més botigues. El local està molt pròxim a les oficines Med-winds -i també de l'hotel Casa Camper- i van pensar que podria servir per acollir actes com presentacions de col·leccions.«No és ni una botiga ni un showroom, és un Medhome», diu de broma, fent un joc de paraules entre Medwinds ihome (casa).

«Feia falta un lloc com aquest, a la gent li agrada tocar les peces de roba, però no és un punt d'inflexió, és una acció més», explica el director general, Javier Batanero. Medwinds ha realitzatpop ups(botigues efímeres) al Regne Unit. El local de Barcelona serà la referència física de la marcaon line, on la gent podrà veure les peces -totes d'un marcat estil mediterrani i amb teixits naturals-. Si volen comprar les peces, veuran dos preus: el de venda per internet i el de venda al carrer, que és més car. La raó és convèncer el client perquè compri per internet, per augmentar la base de dades. Unes 60.000 persones estan subscrites per rebre correus de la companyia.

Notícies relacionades

Medwinds va facturar el seu primer any 1,5 milions d'euros, i per al 2012 espera augmentar aquesta xifra gràcies a la nova botiga i a l'expansió a altres mercats.«A dos milions d'euros segur que arribarem», opina Fluxà. La marca distribueix a tot Europa, encara que actualment està enfocada a Espanya (suposen la meitat de les vendes), el Regne Unit i França.«Aquest any volem començar a fer soroll a Alemanya i Itàlia», afegeix.

La marca no té col·leccions, sinó que posa a la venda models durant tot l'any. El seu director creatiu és Kenneth Perdigón, però coincidint amb l'estrena a Barcelona han presentat una línia del dissenyador escandinau Henrik Vibskov. Ja estan pensant en com a mínim dues col·laboracions més amb altres dissenyadors.