Fàcil, fàcil
La recepta de mandonguilles casolanes de l’àvia amb què triomfaràs
De pollastre, boví, gall dindi o fins i tot amb verdures, qualsevol tipus de carn té cabuda en aquest plat tradicional

Tot i que, en ocasions, pensar a ficar-nos a la cuina ens suposa un món, és important saber que hi ha molts plats tradicionals que són molt fàcils i senzills de preparar i que no requereixen gaire temps. Un és la recepta de mandonguilles casolanes.
Aquest plat és molt versàtil i admet gairebé qualsevol ingredient, les mandonguilles poden preparar-se amb pollastre, boví, gall dindi o, fins i tot, verdures. A més, pots posar una mica de formatge dins de les boles de carn per donar-los un toc especial. Així que, si vols fer unes mandonguilles tan bones com les de la teva mare, pren nota; perquè avui et portem la recepta definitiva de mandonguilles casolanes.
Ingredients per a tres persones
500 g de carn de boví picada
2 ous
3 cullerades de molla de pa
3 patates mitjanes
1 ceba gran
Pa ratllat
Vi blanc
All, julivert, oli i sal
Elaboració (40 minuts)
Amaniu la carn amb sal, l’all molt picat i julivert al gust. Afegiu-hi una cullerada de vi blanc i deixeu reposar la carn uns 15 minuts.
Després d’aquest temps, afegiu-hi la molla de pa prèviament remullada en llet i escorreguda.
Bateu els ous i afegiu-los a la barreja.
Mentre posem a escalfar l’oli a la paella, feu les boles amb les mans (també es pot utilitzar una cullera per a gelats, una ouera de plàstic o una tassa petita de cafè) i arrebosseu-les amb el pa ratllat.
Fregiu les mandonguilles fins que es daurin i col·loqueu-les en una olla.
Per preparar la salsa cal colar l’oli que heu utilitzat per daurar la carn i fer-lo servir per sofregir la ceba molt picada.
Piqueu més all en un morter, amb una fulla de julivert, i afegiu-hi un bon raig de vi blanc.
Aquesta barreja s’afegeix a la ceba i, quan l’alcohol redueixi una mica, s’afegeix a les mandonguilles que estan a l’olla.
Poseu aigua a l’olla fins a cobrir tota la carn i rectifiqueu-ho de sal.
Poseu-ho a foc lent i deixeu-les coure uns 25 minuts tapant l’olla. Remeneu-ho de tant en tant perquè les mandonguilles no s’enganxin al fons i ¡a punt!
Temes:
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels