LA RECEPTA DE LA MEVA VIDA
Recepta de 'dumpling' de gambes i bolets de Marcelino Jiménez
"Vaig preparar aquest plat per a 600 persones en un Català de l'Any i va agradar molt"
El xef del restaurant Fan Ho, Marcelino Jiménez, explica com fa la recepta del ’dumpling’ de gamba i bolets. /
INGREDIENTS PER A DUES PERSONES (8 UNITATS)
- 160 g de gamba vermella pelada
- 30 g de bolet xinès orella de Judes (negre)
- 30 g de bolet xinès orella de fusta (blanc)
- 25 g de castanya d’aigua (llauna)
- 20 g de salsa satai (base de cacauet)
- Sal i pebre
- 8 fulles de pasta wanton (per a vapor)
ELABORACIÓ
1. Hidratem els bolets. Pelem i trossegem les gambes en tres parts, no gaire petites. Piquem les castanyes i els bolets amb el ganivet. Ho reservem.
2. Cuinem la salsa satai amb abundant oli de gira-sol sense que es torri perquè amargueja. Ho deixem refredar. Seguidament, ho ajuntem tot en un recipient i i ho condimentem al gust.
3. Amb la barreja i la pasta wanton, fem uns paquetets que se segellen humitejant el tou dels dits.
4. Cuinem el dim sum al vapor quatre o cinc minuts amb una vaporera de bambú. A la base, hi posem una fulla de plàtan fresca i una mica d’oli de gira-sol per evitar que s’enganxi.
Notícies relacionades
PRESENTACIÓ
1. Ho servim a la mateixa vaporera i ho acompanyem amb salsa de soja picant o vinagre xinès fosc amb una mica de sucre.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
