Delícies espanyoles
L’esdeveniment «Spain Great Match» difon a Nova York la gastronomia espanyola

La gastronomia espanyola va presentar aquest dilluns a Nova York, després d’un any d’aturada per la Covid-19, la segona edició del «Spain Great Match» (‘El gran partit d’Espanya’), en la qual la novetat és la promoció als Estats Units dels vins canaris en les seves diferents varietats, tant blancs com negres.
L’esdeveniment, organitzat per l’Institut Español de Comerç Exterior (ICEX), va tenir lloc al mercat conegut com Little Spain, creat pel famós xef José Andrés i els germans Roca, i va incloure tast de vins de totes les regions espanyoles, degustació de paella o de pernils ibèrics tallats a mà per professionals.
Els convidats a l’esdeveniment eren principalment gent del sector de la gastronomia dels Estats Units, ja fossin importadors majoristes, distribuïdors o restauradors, a més de periodistes, que van sumar unes 800 persones.
La consellera delegada de l’ICEX, María Peña, va explicar que es trobaven davant «un públic molt exigent» a qui tradicionalment se’ls presentava el vi com a gran producte espanyol, per haver passat en els últims anys a mostrar la riquesa i diversitat de tota la gastronomia espanyola sota el lema Spain Food Nation («Un país de menjar»).
«Però per estimar la nostra gastronomia, cal conèixer-la», va ressaltar, i per això el sentit de fires com aquesta, on s’ofereixen –en el cas d’avui– seminaris específics sobre vins canaris, vins de Jerez o formatges espanyols.
La gastronomia espanyola ha guanyat notorietat els últims anys a Nova York, com a la resta del món, amb propostes més innovadores basades en la cultura de les tapes i les racions que es comparteixen entre diversos comensals.
Notícies relacionadesSegons la consultora KPMG, l’activitat vinculada a la gastronomia a Espanya, entesa en un sentit ampli i incloent la producció agrícola, la distribució o el turisme associat i l’hostaleria, suposa 388.159 milions d’euros de producció, equivalent al 33% del Producte Interior Brut (PIB) del país, i dona ocupació a 3,73 milions de treballadors, el 18% del total de l’ocupació espanyola.
A més, els productes alimentaris representen el 17% del total del comerç exterior espanyol i suposen el 15,5% de la despesa realitzada pels turistes internacionals a Espanya, tot i que el seu pes encara té molt potencial de creixement en llocs com els Estats Units.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern