fenomen gastroaudiovisual
Així triomfa la 'youtubera' gastronòmica MJ
María José Martínez, que va deixar la seva feina en una multinacional per dedicar-se al seu canal de receptes de YouTube, amb més d'1,3 milions de subscriptors, acaba de publicar el llibre 'Las mejores recetas de la historia'

image001
Maria José Martínez treballava en el departament de compres d’una multinacional quan el 2010 va tenir la brillant idea d’obrir un blog de receptes de cuina i experiències gastronòmiques. Un any i mig després va decidir obrir un canal a Youtube, Las recetas de MJ.
Avui, MJ ja no treballa en la multinacional, sinó en el seu propi projecte, que va començar com un ‘hobby’ i que ara té més d’1,3 milions de subscriptors a la xarxa social de vídeos. «Si m’ho haguessin dit quan vaig començar no m’ho hauria cregut», admet. Li dona per viure i per escriure ‘ebooks’ i llibres com el primer que va publicar, ‘100 recetas reconfortantes jodidamente deliciosas’ (Copelia), i el segon, que ha llançat al mercat de la mà del segell Plan B, del gegant editorial Penguin Random House: 'Las mejores recetas de la historia'.
El dolç preferit de Maria Antonieta
En aquesta obra, que acaba de sortir del forn, repassa a través de 30 històries i 300 pàgines els personatges més destacats de cada segle i els gustos, ingredients i descobriments culinaris de cada època. Així revela el dolç preferit de Maria Antonieta, el menjar a l’Atenes d’Alexandre el Gran i el plat mexicà preferit de Frida Kahlo. «És un llibre diferent de receptes que fins i tot inclou pel·lícules inspirades en cada època», explica Martínez, que recorda que s’ho ha treballat molt («¡més d’un any!») perquè ni ella ni el seu marit, el cinèfil Víctor García, són historiadors.
Fer una recepta de les que es veuen al seu canal li ocupa menys temps. Però compte, perquè s’ho curra molt. La sort és que li encanta. «És fantàstic aquest canvi de vida perquè m’apassiona la cuina, podria estar tot el dia als fogons i no me’n cansaria. De fet, quan arribava de l’oficina em posava a cuinar per desestressar-me», confessa la ‘youtubera’, que aquí ens explica el secret del seu èxit. Espòiler: molt treball sempre fet amb molta serietat i carinyo.
Albert Adrià i Martín Berasategui
Perquè fins el novembre de l’any passat combinava la seva altra feina amb la gravació dels vídeos. «Ens aixecàvem els caps de setmana a les cinc del matí per estar disponibles per als nostres fills la resta del dia», recorda la ‘youtubera’, pel canal de la qual han passat Albert Adrià i Martín Berasategui.
Notícies relacionades«Intento buscar qualitat. Puc arribar a repetir una recepta 10 vegades fins que em surt bé, sempre amb bons productes, que són només uns cèntims més cars, per això la gent agraeix que les receptes que ensenyo surten bé». Elabora totes les preparacions, dona alternatives als ingredients que utilitza, s’explica perquè tothom l’entengui... Són tantes les claus que fan d’ella una de les ‘youtuberes’ gastronòmiques més reconegudes...
«Intento cuidar la imatge del vídeo. Vull fer coses noves per no caure en l’avorriment», comenta Martínez, que tant pot replicar unes patates braves de Jordi Cruz que recrear la recepta ‘Ratatouille’ o muntar una sèrie sobre pa i brioixeria amb el mestre forner Xavier Barriga (el de com fer un croissant s’ha projectat en el Basque Culinary Center) o preparar receptes de qualsevol llloc del món.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"