El PSOE d’Aragó suspèn dos càrrecs per sortir als àudios
Un membre del Comitè regional i un regidor de Saragossa es veuen esquitxats per la investigació de la presumpta trama corrupta

El PSOE d’Aragó va suspendre de militància el regidor a l’Ajuntament de Saragossa Alfonso Gómez Gámez i el membre del Comitè regional Alfonso Martínez per la seva aparició en els àudios investigats per l’UCO entre Koldo García i Santos Cerdán. Així ho va comunicar ahir, poc després de conèixer-se l’aparició de tots dos en les converses entre els membres del PSOE investigats per la Guàrdia Civil.
En els àudios estudiats per l’UCO, Cerdán, exsecretari d’Organització del PSOE, i Koldo García, exassessor de José Luis Ábalos en el Ministeri de Transports, dialoguen sobre Gómez Gámez i Martínez, un enginyer de mines i un membre del Comitè regional del PSOE des del Congrés celebrat el març passat en què es va escollir l’Executiva encapçalada per Pilar Alegría. El diàleg entre els dos investigats gira entorn d’un conflicte entre Martínez i l’empresari basc Antxon Alonso, tots dos implicats en un projecte miner de potassa, a la Mina Muga, que es faria entre Navarra i les Cinco Villas aragoneses.
Koldo García introdueix el tema. L’àudio, gravat el 2 de febrer del 2022, implica els representants aragonesos així: "Et comento, Alfonso, el que estava amb l’altre Alfonso, que era regidor, ¿te’n recordes?, ¿de Saragossa?". L’exassessor ministerial recorda que Martínez és "enginyer de mines i ha discutit amb Guipuchi". Guipuchi és un altre malnom amb què es refereixen a l’empresari basc Antxon Alonso, un altre implicat en la trama.
Notícies relacionadesCerdán es mostra coneixedor de l’assumpte i recorda que Alfonso és "el que estava amb les pedreres aquelles". Koldo ho afirma i explica la situació: "Ha discutit amb ell i s’han barallat, perquè el projecte de la potassa, que no sortia i li devia uns diners. Un que mana a Acciona, que és el que porta a Navarra." Koldo interromp la seva conversa, però pot ser que es refereixi a Fernando Merino, que va dirigir en aquella època l’empresa a La Rioja i Navarra i apareix implicat en altres dels àudios.
Tots dos comenten que Acciona, una de les empreses més involucrades en les comissions, "li deu diners a ell", en al·lusió a Alfonso Martínez. També diuen que Antxon Alonso té un deute amb l’enginyer de mines. "¿Saps quant?" pregunta Cerdán a Koldo, que respon: "Una xorrada, em sembla que són 200.000 o 150.000 euros de merda". Per a l’exassessor d’Ábalos hi ha "un problema", relacionat amb la situació personal de Martínez: "És que Alfonso, després de treballar-hi 3 anys, 2 anys i 8 mesos, després t’ho diré, està desesperat. Ell té 4 fills". La conversa segueix i Cerdán insisteix que el seu nom no surti vinculat a l’operació de la potassa.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"