Transport públic
Diverses línies d’Avanza deixen de donar servei al Baix Llobregat sud a l’agost

Un total de quatre línies d’autobús del Baix Llobregat sud han deixat de donar servei durant aquest mes d’agost. Es tracta d’algunes de les línies en les quals opera Avanza al sud de Barcelona.
Concretament, les quatre línies afectades són: E80, E86, E97 i E98. Segons va informar la mateixa operadora d’autobusos, totes aquestes línies tornaran a entrar en funcionament el pròxim 1 de setembre.
Així, els veïns de fins a cinc ciutats es veuen afectats per aquests talls: Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat i Barcelona. Algunes de les persones perjudicades han expressat les seves queixes al llarg de les últimes setmanes per aquests talls.
«Viladecans, la ventafocs del Baix Llobregat; què han fets els seus ciutadans per merèixer tal greuge. Renfe i Avanza deficient en els seus serveis públics», diu una usuària també via xarxes socials; «És una pràctica sense sentit que es fa cada any. ¿No es queixaven de la falta d’autobusos? Estic molt fart d’aquestes tonteries», manifesta un altre.
Com afegit, la E86 tampoc circula a l'estiu.
— Adrià Murteira (@adrimual1) 6 de agosto de 2023
Es una pràctica sense sentit que es fa cada any. No es queixaven de la falta de busos? Em tenen molt fart aquestes tonteries i alguns conductors de la L86, que es pensen que estan en Fast&Furious i em tenen fins als mismissims...
Més d’un any de conflictes
Avanza va ser focus de polèmica durant tot el 2022 i bona part del 2023. L’any passat, les múltiples incidències en el servei –l’Àrea Metropolitana de Barcelona va arribar a sancionar l’empresa– i les queixes dels usuaris es van convertir en el pa de cada dia. Seguidament, a finals del 2023, els treballadors d’Avanza al Baix Llobregat van iniciar una sèrie protestes i vagues que es van allargar durant gairebé cinc mesos.
Bona part d’aquests problemes es van resoldre l’abril d’aquest any. D’una banda, gràcies a la renovació de part dels autobusos –que van permetre reduir el nombre d’incidències– i, de l’altra, després que el comitè d’empresa arribés a un acord amb l’operadora i s’acordés posar fi a les vagues i protestes.
Llegeix totes les notícies de Castelldefels, Viladecans, Gavà i Sant Boi a EL PERIÓDICO Castelldefels, EL PERIÓDICO Gavà, EL PERIÓDICO Viladecans i EL PERIÓDICO de Sant Boi
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV