LLIGA ENDESA
El Joventut tomba el València (77-75) i acaricia la permanència
L'equip verd-i-negre suma sis victòries en els set últims partits

zentauroepp43122604 graf5387 barcelona 29 04 2018 los jugadores del divina s180429171317 /
El Divina Seguros Joventut ha fet un pas més cap a la permanència, un objectiu que fa un mes i mig semblava utòpic, després de derrotar el València Bàsquet (77-75), l'actual campió, i sumar la seva sisena victòria en set partits.
Un final elèctric, amb dos triples de Ventura, han aplanat el camí de la victòria dels verd-i-negres davant un València que ha sigut víctima del bon moment de la Penya, que ha acabat amb la sèrie de quatre victòries que portaven els de Txus Vidorreta.
Domini altern
L'equilibri ha sigut la tònica dominant del primer quart, amb avantatges alterns, però el València ha sigut l'equip que ha aconseguit la màxima renda amb un 13-18 (minut 8).
L'encert de Laprovittola i de Gielo en el triple ha donat el primer impuls al Joventut (8-4, min. 3), però l'equip taronja ha reaccionat a continuació amb els llançaments exteriors de Rafa Martínez i Doomekamp per recuperar la iniciativa al marcador (8-9, min. 4), una domini que ha conservat en aquests primers deu minuts gràcies a la fiabilitat en el llançament.
Gran tasca defensiva
La feina defensiva de Birgander i de López Arostegui, afegida a l'encert anotador de Conger (9 punts en el segon quart) i de Kulvietis, ha permès als verd-i-negres compensar el mal partit de Jordan, desaparegut a la pista quan no fa tant era un referent de l’equip.
El parcial del Joventut ha pujat fins a un inesperat 14-0, quan Gielo, amb un llançament exterior, ha fet pujar el 43-33 en l'electrònic en el minut 22, la màxima diferència fins aquell moment. El València no trobava la manera de superar la forta defensa local i s’ha passat més de set minuts sense anotar fins que Van Rossom (43-36, minut 23) ha clavat un triple.
La irrupció de les individualitats
L'intercanvi de cistelles, amb Van Rossom, Sastre i Dubljevic donant rèplica a Conger, ha beneficiar l'equip que anava per davant al marcador, el Joventut, que continuava dominant gràcies a la seva intensitat en els dos costats de la pista (52-42, minut 26).
Les individualitats dels taronja han aparegut en els minuts més calents del partit (63-58, minut 35), com quan Thomas ha anotat en una acció de 2 +1, però no han aconseguit que el Joventut s'enfonsés, tot i que el marcador s’ha ajustat fins a un 65-64 (minut 36) que feia preveure un canvi al marcador.
Dos triples decisius
Notícies relacionadesNo ha sigut així perquè el Joventut ha seguit fort en defensa i, quan les situacions d’atac semblaven més complicades, ha aparegut Ventura per donar aire a l’equip, amb dos triples (73-67), a falta de 47 segons per al final.
El canell de Green, màxim anotador del seu equip amb 19 punts, ha tingut en suspens l'afició local, però el conjunt de Duran no s’ha deixat sorprendre i ha acabat emportant-se la seva tercera victòria consecutiva a casa, la sisena en els set últims partits, que l’acosta la permanència.
Fitxa tècnica
<span style="font-size: 1.6rem; line-height: 2.6rem;"><strong>(77) Divina Seguros Joventut</strong> (17+24+18 +18): Laprovittola (7), Ventura (12), Conger (19), Gielo (10), Birgander (4) –cinc inicial–, Richard (5), Jordan (2), Kulvietis (7), Dimitrijevic (2), Vidal (-), Nogués (-) i López Arostegui (9).</span>
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard