Del 17 al 20 d’abril

El taxi anuncia més accions «sorpresa» contra els conductors «pirata» de l’aeroport de Barcelona

Denuncien la «inacció» d’Aena i de la Generalitat davant els taxistes il·legals que capten viatgers a l’interior de les terminals

El taxi anuncia més accions «sorpresa» contra els conductors «pirata» de l’aeroport de Barcelona

Elisenda Pons

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha anunciat que el sector realitzarà una nova tongada de mobilitzacions contra els taxis il·legals que ofereixen trasllats dins de l’Aeroport de Barcelona‑El Prat. Els taxistes portaran a terme quatre dies de mobilitzacions entre dilluns i dijous de la setmana vinent per protestar per la «inacció» d’Aena i de la Conselleria d’Interior de la Generalitat davant la presència d’ aquests «pirates» que asseguren que es mouen lliurement per la infraestructura.

En declaracions a la premsa aquest dimarts, Álvarez ha recordat que els taxistes porten 11 dies «de patrulles de vigilància» formades a l’aeroport barceloní.

«Ni el conseller d’Interior ni la directora de l’aeroport han donat senyals de vida. És per aquesta raó que ens veiem obligats a prendre mesures que no agraden a ningú, però són el resultat de la indiferència dels responsables directes», ha assegurat.

El portaveu de l’associació professional de taxistes ha explicat que hi ha una reunió prevista per dijous vinent a la que no assistirà ni el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ni la directora de l’Aeroport, Sonia Corrochano, i ha avançat que Élite Taxi tampoc hi assistirà.

Quan els han preguntat per aquesta reunió, fonts d’Aena han explicat a Europa Press que la trobada ha sigut convocada per l’Institut Metropolità del Taxi (Imet), mentre que fonts d’Interior han apuntat que no els consta.

Álvarez ha avisat que les accions dels taxistes a l’interior de l’aeroport poden ser indefinides i ha exigit reunir-se amb tots dos: «Volem gent que ordeni i mani, voluntat política, que no ens maregin més». Durant aquests 11 dies, asseguren que s’han eliminat uns 45 taxistes il·legals que operaven a l’Aeroport i que s’han recuperat «de 800 a 1.000 serveis diaris».

També ha lamentat les dificultats que, segons ell, tenen els viatgers per trobar la zona de taxis per la mala senyalització, i l’existència de barreres perquè no es puguin baixar els carros portaequipatges fins a aquesta zona.

Protestes amb «invasió de taxistes»

Álvarez ha explicat que dilluns vinent entre les 10.00 i les 12.00 hores hi haurà una «invasió de taxistes» a la zona d’arribades de la Terminal 1 (T1) de l’Aeroport de Barcelona, amb aturades durant el servei.

Per dimarts han programat utilitzar la botzina dels taxis durant mitja hora cada dues hores a la zona de taxis i dimecres, una marxa lenta entre les dues terminals de la infraestructura que «segurament comportarà bloquejar les entrades i sortides de l’Aeroport» per carretera.

Finalment, dijous es realitzarà una «segona invasió» al ‘hall’ de la T1, on se celebrarà una assemblea per decidir noves mobilitzacions, que poden incloure marxes lentes per Barcelona.

Demandes del sector

Les demandes de l’associació passen per tenir un estand informatiu al ‘hall’ de la T1, així com eliminar les proteccions de la rampa d’accés a la zona dels taxis, obrir una segona rampa de baixada i l’ús d’adhesius a terra per indicar l’accés als taxis.

Així mateix, reclamen reestructurar la zona de reserves a la zona d'encotxament de la T1, més presència de seguretat privada i advertir per megafonia que el taxi oficial és «groc i negre».

A la Terminal 2, proposen una prova pilot de dos mesos perquè la T2-C sigui de lliure accés, «com el pont aeri».

Notícies relacionades

D’altra banda, reclamen a l’Imet més presència d’inspectors per controlar els taxis que capten entre les sortides A i B de la T2, així com els vehicles d’Uber sense el distintiu.

Al conseller Elena li exigeixen més recursos perquè els Mossos d’Esquadra destinin més agents a la vigilància, que la Brigada Mòbil (Brimo) situada davant la T2-A patrulli per dins de la terminal en les hores de més vols, i que el cos emeti un informe que analitzi «la falta d’informació al ‘hall’ de la terminal 1».