Del 17 al 20 d’abril
El taxi anuncia més accions «sorpresa» contra els conductors «pirata» de l’aeroport de Barcelona
Denuncien la «inacció» d’Aena i de la Generalitat davant els taxistes il·legals que capten viatgers a l’interior de les terminals

El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha anunciat que el sector realitzarà una nova tongada de mobilitzacions contra els taxis il·legals que ofereixen trasllats dins de l’Aeroport de Barcelona‑El Prat. Els taxistes portaran a terme quatre dies de mobilitzacions entre dilluns i dijous de la setmana vinent per protestar per la «inacció» d’Aena i de la Conselleria d’Interior de la Generalitat davant la presència d’ aquests «pirates» que asseguren que es mouen lliurement per la infraestructura.
En declaracions a la premsa aquest dimarts, Álvarez ha recordat que els taxistes porten 11 dies «de patrulles de vigilància» formades a l’aeroport barceloní.
4⁰ día de la "OPERACIÓN PIRATAS"
— Elite Taxi Barcelona (@Elite_TaxiBcn) 2 de abril de 2023
Los piratas cada vez están más violentos y nos amenazan de muerte y con quemarnos los taxis. #TaxiEnLucha pic.twitter.com/09VBSnh57T
Hoy día hay más de 25 piratas q campan a sus anchas en el Hall d la T1, Mossos los conocen, Aena los conoce y ahí siguen marcando territorio como una banda criminal, insultan, pegan y rompen teléfonos. Ojo al seguridad q sale en el video, le pagarán para q haga la vista gorda? pic.twitter.com/4Y7jzMvzg9
— Elite Taxi Barcelona (@Elite_TaxiBcn) 27 de febrero de 2023
«Ni el conseller d’Interior ni la directora de l’aeroport han donat senyals de vida. És per aquesta raó que ens veiem obligats a prendre mesures que no agraden a ningú, però són el resultat de la indiferència dels responsables directes», ha assegurat.
El portaveu de l’associació professional de taxistes ha explicat que hi ha una reunió prevista per dijous vinent a la que no assistirà ni el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ni la directora de l’Aeroport, Sonia Corrochano, i ha avançat que Élite Taxi tampoc hi assistirà.
Quan els han preguntat per aquesta reunió, fonts d’Aena han explicat a Europa Press que la trobada ha sigut convocada per l’Institut Metropolità del Taxi (Imet), mentre que fonts d’Interior han apuntat que no els consta.
Álvarez ha avisat que les accions dels taxistes a l’interior de l’aeroport poden ser indefinides i ha exigit reunir-se amb tots dos: «Volem gent que ordeni i mani, voluntat política, que no ens maregin més». Durant aquests 11 dies, asseguren que s’han eliminat uns 45 taxistes il·legals que operaven a l’Aeroport i que s’han recuperat «de 800 a 1.000 serveis diaris».
La lacra de los piratas en el aeropuerto de Barcelona ya es insostenible.
— Elite Taxi Barcelona (@Elite_TaxiBcn) 30 de marzo de 2023
Aquí estaremos cada día pitando y señalando a los piratas a golpe de silbato, de forma indefinida, hasta que se ponga un control fijo a esta situación vergonzosa y se acabe con el intrusismo.#TaxiEnLucha pic.twitter.com/bpVPLDZGsO
També ha lamentat les dificultats que, segons ell, tenen els viatgers per trobar la zona de taxis per la mala senyalització, i l’existència de barreres perquè no es puguin baixar els carros portaequipatges fins a aquesta zona.
Protestes amb «invasió de taxistes»
Álvarez ha explicat que dilluns vinent entre les 10.00 i les 12.00 hores hi haurà una «invasió de taxistes» a la zona d’arribades de la Terminal 1 (T1) de l’Aeroport de Barcelona, amb aturades durant el servei.
Per dimarts han programat utilitzar la botzina dels taxis durant mitja hora cada dues hores a la zona de taxis i dimecres, una marxa lenta entre les dues terminals de la infraestructura que «segurament comportarà bloquejar les entrades i sortides de l’Aeroport» per carretera.
Finalment, dijous es realitzarà una «segona invasió» al ‘hall’ de la T1, on se celebrarà una assemblea per decidir noves mobilitzacions, que poden incloure marxes lentes per Barcelona.
Demandes del sector
Les demandes de l’associació passen per tenir un estand informatiu al ‘hall’ de la T1, així com eliminar les proteccions de la rampa d’accés a la zona dels taxis, obrir una segona rampa de baixada i l’ús d’adhesius a terra per indicar l’accés als taxis.
Així mateix, reclamen reestructurar la zona de reserves a la zona d'encotxament de la T1, més presència de seguretat privada i advertir per megafonia que el taxi oficial és «groc i negre».
A la Terminal 2, proposen una prova pilot de dos mesos perquè la T2-C sigui de lliure accés, «com el pont aeri».
Notícies relacionadesD’altra banda, reclamen a l’Imet més presència d’inspectors per controlar els taxis que capten entre les sortides A i B de la T2, així com els vehicles d’Uber sense el distintiu.
Al conseller Elena li exigeixen més recursos perquè els Mossos d’Esquadra destinin més agents a la vigilància, que la Brigada Mòbil (Brimo) situada davant la T2-A patrulli per dins de la terminal en les hores de més vols, i que el cos emeti un informe que analitzi «la falta d’informació al ‘hall’ de la terminal 1».
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Els consells de Maria José Valiente Maria José Valiente, psicòloga: "Quan envellim, ens reconciliem amb el temps"
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"