Mobilitat
El taxi de Barcelona no admetrà conductors amb una condemna per agressió sexual
El Parlament endurirà les sancions per als conductors que no estafin els seus viatgers i per als quals tinguin assalariats sense carnet de taxista
El taxi té molt clar qui són els seus enemics. El seu mal d’ull va per a les VTC gestionades per empreses com Uber, Cabify o Bolt i per a empreses d’intermediació del servei de taxi com Free Now. Però també té molt per resoldre dins del gremi. De fet, fins fa 10 anys, els principals problemes de la professió els generava la mala praxi de molts companys, ja fos estafant amb la tarifa, aplicant suplements inventats o pactant recollides amb els conserges dels hotels. Com que ara tots els esforços es dediquen a combatre els primers, també és just que el gremi renti la seva roba bruta. Així les coses, l’Administració té previst modificar la llei del taxi per endurir les sancions a tots aquells que se saltin la normativa, i també està previst canviar alguns detalls de l’examen per obtenir la credencial de taxista.
El Parlament ha de votar els canvis, però tal com indica Élite Taxi, l’associació líder del sector, sembla que el tràmit està més que assegurat i les modificacions entrin en vigor abans d’estiu. A partir d’ara, les persones amb una condemna ferma per agressió sexual no podran accedir al taxi. Els cobraments abusius a viatgers tindran una pena que pot assolir els 6.000 (ara són 4.001 euros), i tenir conduint el vehicle una persona sense carnet de taxista generarà una multa de la mateixa quantia. «Hem de cuidar molt la nostra imatge, no podem assenyalar els altres sense tenir en compte abans el que fem nosaltres mateixos», assenyala Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi.
Nous límits
Notícies relacionadesEn la mateixa modificació, assenyala, es prohibirà taxativament l’activitat dels bicitaxis, que l’ajuntament ja va expulsar temps enrere, i es preveuen canvis en l’examen per obtenir el carnet de taxista. En el bloc de coneixement de la ciutat hi haurà més facilitats per als que puguin acreditar un any de treball en el sector transports. El mateix passarà per als més grans de 52 anys i per als que demostren un mínim de 15 anys d’empadronament en qualsevol municipi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. També s’incorporarà un examen de català i de castellà, parlat i escrit, per als candidats de parla no hispana.
Segons assenyalen des del Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), el taxi metropolità va molt faltat de conductors per realitzar el doble torn. Hi ha 10.521 llicències que tenen els seus corresponents propietaris (el 10% estan en mans de flotes, tal com marca la llei), però falten xòfers perquè els vehicles estiguin circulant durant més hores de les que pot dedicar el titular de la credencial. Que són ja moltes, ja que alguns poden passar-se 15 hores al volant.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
