Feijóo denuncia la inacció del Govern davant la "crisi incendiària"
El líder popular critica Sánchez per "continuar de vacances" i demana reclamar ajut a la UE

El Partit Popular va continuar ahir amb la seva ofensiva contra Óscar Puente i la croada del ministre de Transports contra la gestió dels presidents autonòmics del PP, especialment amb el de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, davant els incendis.
El president del PP, que va revifar la polèmica responent a Puente a X criticant-li el comportament, va reaparèixer primer en una entrevista amb Europa Press a Santiago de Compostel·la per acusar Puente de dedicar-se a "incendiar la vida política" i va alertar que el risc d’incendis al setembre serà "superior".
Feijóo va visitar a la tarda el punt de control de comandament avançat d’extinció d’incendis de Chandrexa de Queixa (Ourense) juntament amb el president de la Xunta de Galícia, Alfonso Rueda. Des d’allà va lamentar les "frivolitats constants d’alguns membres del Govern" i va denunciar que l’Executiu estigui "de vacances" i actuï "com si això no els afectés". Ho va fer després d’apuntar que està en contacte amb els presidents autonòmics de Galícia, Castella i Lleó, Extremadura, Andalusia i Astúries.
Després de llançar un missatge a les famílies dels morts i de solidaritat amb els afectats, el líder del PP va animar la ciutadania a combatre el "terrorisme incendiari" i a ser "molt estrictes amb els piròmans". Feijóo va demanar, a més, als ciutadans que avisin si veuen "moviments sospitosos" al bosc i evitin qualsevol activitat de risc a la muntanya. El president del PP va lamentar que el Govern no demanés "fa 10 dies" la "màxima col·laboració als ciutadans" i va reclamar "demanar ara ajut en mitjans aeris a la UE; estem en situació límit", va alertar.
"Fer tard"
També va acusar el Govern de fer "tard" davant l’onada d’incendis. Segons el seu parer, l’Executiu central "continua de vacances" i trasllada que els incendis són "un problema" que només afecta alcaldes i presidents autonòmics. "Quan es carrega tota la responsabilitat a les comunitats autònomes i l’UME i ministres fent broma i fent facècies, i el Govern de vacances, tot plegat és més complicat". Després de carregar contra Puente per dedicar-se a "frivolitzar amb el dolor aliè", el líder popular va denunciar l’"absència de polítiques contra incendis".
Notícies relacionadesEn l’entrevista, va afirmar que "els ciutadans el que volen és eficàcia, coordinació i menys facècies, menys bromes i menys grolleries del ministre Puente, que riu de les dificultats que passen ciutadans durant moments puntuals del dia o de la nit, que veuen afectat el seu patrimoni i fins i tot les seves vides", per afegir que "frivolitzar amb això acredita la falta de qualitat moral del mateix Govern i dels mateixos ministres".
"Quan un ministre, com el senyor Puente, es dedica a incendiar la vida política, quan, a més, és un ministre que té el seu ministeri incendiat des de fa anys, llavors és quan t’adones de la frivolitat amb què es mou el Govern actual", va denunciar.
- LALIGA Els motius de fons que porten el Madrid a carregar contra el Vila-real-Barça de Miami
- El paper dels diners en l’amor i el matrimoni
- "¡Millor calor que pluja!"
- Investigació oberta Mor una dona gran en l’incendi del seu domicili a Terrassa
- El foc arrasa en una setmana 25.000 hectàrees i deixa dos morts
- "Han deixat els pobles i la gent sols"
- "Vaig creure que no en sortiria amb vida"
- Feijóo denuncia la inacció del Govern davant la "crisi incendiària"
- Grècia, Portugal i els Balcans lluiten contra les flames en plena onada de calor
- Puente i Bolaños carreguen contra el PP i Aagesen i Saiz demanen "unitat"