"No sé com t’ho agrairé"

El cap primer ‘Pipo’, de la Guàrdia Civil, agraeix a l’exassessor d’Ábalos les gestions per aconseguir el seu trasllat en una de les gravacions trobades per l’UCO.

"No sé com t’ho agrairé"

Carlos Lujan / Europa Press

1
Es llegeix en minuts

Les gravacions trobades pels agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil als telèfons de Koldo García posen de manifest que un cap primer de la Guàrdia Civil, que pretenia aconseguir una plaça de funcionari policial en una ambaixada, es va mostrar agraït per les gestions que hauria realitzat el llavors assessor de l’exministre socialista José Luis Ábalos: "Koldo, tio, estic supercontent, ¿eh? No sé com t’ho agrairé, de debò, no ho sé. Moltes, moltes gràcies, tio", diu.

En una altra gravació, el mateix agent, a qui s’identifica amb el sobrenom de Pipo, avisa a Koldo que rebria una entrega, sense especificar-ne el contingut, i que l’hi donava a tall d’agraïment: "El que t’envio tu ho reparteixes com vulguis, ¿saps? La major part per a tu, però si li vols donar alguna cosa al meu amic Félix, tio, per agrair-li que em col·loquin a algun lloc, ¿val?". En concret, Pipo estava interessat en aconseguir una plaça en una ambaixada, un destí molt ben remunerat: "Koldo, ja ha sortit la vacant, tio. ¿Què fem? ¿Parlem? ¿Quina demano? Digues-m’ho i i demano la que em diguis, digues-li a Feli o quina em donarà", explica Pipo.

Notícies relacionades

Pipo no és l’únic agent de la Benemèrita implicat en les gravacions. L’exassessor de Transports va comunicar el 12 de desembre del 2023 a Santos Cerdán que el comandant de la Guàrdia Civil "Rubén [Villalba] és nostre i és a Veneçuela, a l’ambaixada de Veneçuela, cobrant els 20.000 euros al mes durant quatre anys".

L’UCO acusa Rubén Villalba de cobrar dels integrants de la trama a canvi de protegir la presumpta organització criminal. En set anys, l’agent i la seva dona van ingressar als seus comptes fins a 156.000 euros en metàl·lic. Per a la Guàrdia Civil, Villalba "protegia els actes de corrupció propis de l’operativa delictiva".