EXPEDIENT OBERT
Inspecció a l'hípica la Foixarda pel cavall mort
L'hípica la Foixarda va ser examinada ahir dues vegades com a part del procés d'investigació obert per la mort de Neret, el cavall que divendres va caure desplomat a la via pública, després d'arrossegar durant sis hores un carruatge d'ús turístic.
Tècnics de l'Oficina de Protecció dels Animals de Barcelona (OPAB), que depèn de l'ajuntament, i un altre equip de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca es van personar a l'hípica municipal gestionada per Alexandre Pujadas, propietari de l'equí mort i ja incinerat.
Notícies relacionadesFonts municipals van explicar que els seus tècnics van valorar «positivament» les cavallerisses i l'estat sanitari dels 12 equins destinats a estirar carrosses o a participar en rodatges de pel·lícules que viuen a la Foixarda. No obstant, van insistir que l'expedient està en tràmit administratiu i que encara és aviat per avançar conclusions sobre aquest cas que ha aixecat la polèmica sobre la possible prohibició per part de l'ajuntament d'aquest tipus de transport per Barcelona. «Fins que no tinguem tota la documentació, no ens pronunciarem», va dir un portaveu.
Eulàlia Llobet ha iniciat una campanya a Change.org per demanar al consistori que prohibeixi aquests carruatges. Això suposaria que no hi hagués cavalls a la cavalcada de Reis ni a les festes de Sant Medir. Fins al moment ja ha recollit 39.282 firmes.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google