BCN impulsa el seu primer bus propulsat per biometà d’aigües residuals

Les aigües residuals poden convertir-se en una font d’energia per al transport públic. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) compta amb el primer autobús que utilitza biometà, combustible que s’ha obtingut a partir de llots de la depuradora del Baix Llobregat, un residu generat durant el tractament de les aigües residuals. De moment a mode de pilot, l’autobús de TMB és capaç de recórrer 14.000 quilòmetres a l’any, amb la qual cosa aconsegueix reduir en un 80% les seves emissions, concretament 28 tones de CO2 a l’any. Aquest avenç ha sigut el resultat del desenvolupament del projecte europeu Life Nimbus, que busca impulsar la descarbonització del transport, responsable d’aproximadament el 30% del consum total d’energia.
El projecte, coordinat per Cetaqua - Centre Tecnològic de l’Aigua amb la participació d’Aigües de Barcelona, TMB i la Universitat Autònoma de Barcelona, suposa un punt de partida per explorar la producció de biometà «aprofitant els residus de les depuradores com els fangs digerits» a una escala més gran, destaca el coordinador del projecte i investigador del centre, Alessandro Solimeno.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google