Posada a punt al costat del riu

Isabel Carmona patina per la zona asfaltada a tocar dela llera del riu Besòs .

Isabel Carmona patina per la zona asfaltada a tocar dela llera del riu Besòs . / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

Per al Jay i la Regina, el parc fluvial del Besòs és el principi i el final de moltes coses. El principi perquè allà va ser on es van conèixer i van estrènyer amistat fins a tal punt que avui comparteixen paternitat. El final perquè sobre la gespa que s'estén al costat de la llera del riu culminen les seves carreres «d'almenys vuit quilòmetres» que no se salten «ni un sol dia», assegura el Jay, de 26 anys i de nacionalitat ghanesa. Aquesta voluntat fèrria ha coincidit també amb el final del sobrepès de la nigeriana Regina, que amb 22 anys va arribar a pesar més de 100 quilos. «Amb dieta i una carrera diària he baixat 40 quilos en menys d'un any», explica tota orgullosa.

Notícies relacionades

També per posar-se en forma ve a  aquest emplaçament natural Venancio Arjones, veí de Badalona. La fatalitat ha volgut que avui punxés una roda de la seva flamant bicicleta de muntanya. La bona sort li ha concedit que el sinistre es produís al final del recorregut. S'ha proposat recórrer part de Suïssa en bici la primavera que ve i ja està afinant la seva posada a punt. A vegades aprofita les «bones sensacions» davant el manillar i no s'atura al final del carril bici, a l'altura de la fàbrica de ciment de Montcada i Reixac, i segueix fins a la Garriga, «amb l'excusa de saludar»  la seva germana.

Tampoc necessita excuses per deixar-se caure pel parc Isabel Carmona, veïna del Singuerlín, que llisca sobre els seus patins sempre que en té ocasió. «Aquí pots desconnectar de tot», explica. Avui troba a faltar la música que la sol acompanyar en els seus 10 quilòmetres de recorregut fins a les torres de Sant Andreu, però no perd ni una mica de concentració. Així també pot disposar d'un espai amb alternatives «per a tots els gustos», assegura abans de perdre's en l'horitzó.