canvis en el nomenclàtor del suburbà
El nou Sant Pau força a rebatejar parades de metro
L'estació de Guinardó (L-4) passarà a ser la referència per arribar a l'hospital

Les noves parades de metro.
L’obertura del nou Hospital de Sant Pau,que té la porta principal a l’extrem del recinte oposat al de l’antic centre, ha obligat l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a canviar el nom de dues estacions. Així, l’antiga parada d’Hospital de Sant Pau, de la L-5, passa a anomenar-se Sant Pau–Dos de Maig (sense la paraula hospital), mentre que la del Guinardó, de la L-4, adquireix el cognom del centre sanitari i passa a ser coneguda com a Guinardó-Hospital de Sant Pau.
El recinte de l’hospital –que acull les antigues dependències i les noves– està inscrit en un quadrat de 300 metres de costat. La distància entre vèrtexs oposats, per tant, s’acosta al mig quilòmetre. Si es recorre la distància entre les dues portes pel carrer, s’arriba als 600 metres. La majoria en pujada, des de l’estació de la L-5. Això ha suposat no només una novetat per als que anaven a l’hospital a peu, sinó també per als que hi anaven en metro. L’estació més pròxima ha deixat de ser la de la línia blava i ha passat a ser la de la línia groga. Per evitar confusions i caminades, l’ATM va decidir en el seu últim consell d’administració, al juliol, el canvi de nom. No va ser l’únic.
ESTACIÓ PER A LLUCH / Així, es va oficialitzar que la nova estació de la L-5 que s’està construint a cavall entre els termes municipals de l’Hospitalet i Barcelona, i que se situarà entre les actuals parades de Collblanc i Pubilla Cases, portarà el nom de l’exministre del PSC assassinat per ETA, el 2000, Ernest Lluch. Lluch tenia el seu domicili a prop de la nova estació, encara al municipi de Barcelona.
Així mateix, es va decidir que l’intercanviador que hi ha a l’estació Sagrera-Meridiana –on confluiran fins a quatre línies de metro i rodalies-- portarà el nom del barri que l’acull, és a dir, La Sagrera, article inclòs. Totes les estacions que es creuaran en aquest intercanviador (L-1, L-4, L-5, L-9) portaran per tant aquest nom. Actualment, l’estació
–on ja presten servei fa anys les línies blava i vermella– es coneix com a Sagrera. A seques i sense article.
Notícies relacionadesTots aquests canvis, si bé ja són oficials, no tindran una plasmació en la senyalística del metro fins que entri en funcionament el primer tram de la L-9, entre Can Zam i Can Pexauet, amb estacions intermèdies a Singuerlín, Església Major, i Fondo, on enllaçarà amb la L-1. Segons totes les previsions, la primera inauguració de la L-9 es produirà aquesta tardor, en concret, el mes d’octubre que ve.
L’ATM evita, així, efectuar dos canvis de tots els plànols en tot just dos mesos i espera la posada en servei de la que serà la línia estrella del metro de Barcelona per matar dos pardals d’un tret.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard