‘Summer market’ al Moll de la Fusta

Barcelona ja té el seu propi mercat d’estiu davant del mar: La Canya. L’esdeveniment, a l’estil dels que se celebren a la Costa Brava, proposa fins diumenge gastronomia, música i zona de compres.

‘Summer market’ al Moll de la Fusta
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Barcelona acaba d’estrenar mercat d’estiu amb una infal·lible recepta d’ubicació davant el mar, música, gastronomia i mercat ambulant de marques locals. Es tracta de la primera edició de La Canya Summer Market, del 3 al 6 de juliol al Moll de la Fusta, amb més de 70 propostes que ahir a la tarda van debutar amb bon ambient i un ennuvolat cel protector, amb una previsió de 20.000 visitants fins diumenge.

La nova cita per disfrutar de vermuts, dinars o sopars amb una bona banda sonora i zona de compres està impulsada per Evident Events, que té una gran experiència en l’organització de "tota mena de saraus" a la capital catalana –confessaven en la seva presentació–, com el Handmade Market, el Vermut & Soul (que a l’octubre arribarà a la 10a edició) i la recent fira Vibra Barcelona, dedicada al benestar femení.

L’oferta gastronòmica i de begudes té un gran protagonisme des de foodtrucks que representendiferents cuines de tot el món i també la mediterrània. Per brindar no falten refrescos, sortidors de cervesa, vermuts i combinats. Les diferents parades abracen tot l’espectre, del vermut de migdia als còctels de vespre, i hi ha diverses zones amb taules i cadires sota tendals.

A l’entrada del muntatge es distribueix el mercat de productes artesanals i comerç de proximitat, que alinea petites marques barcelonines, com Gràciadorada, amb una botiga al carrer d’Astúries, que elabora unes camises i vestits estampats que van com anell al dit per a aquest ambient de relax estival, expliquen. Però també hi ha propostes variades, com la firma de ceràmica i disseny Tierra Cocida, que ve de Màlaga i que troba en els mercats ambulants una via per donar a conèixer de manera personalitzada els seus acolorits plats.

Repertori de sabors

La música serà part important del pla durant aquests tres dies, com es va veure en el debut de la mà de l’equip de Ràdio Flaixbac, que va animar la vetllada tant als clients a les terrasses amb una canya fresca com als que sopaven a les parades d’empanades, tapes locals, graellades de carns o de plats gallecs, que figuren entre un ampli repertori de sabors.

En els pròxims dies l’ambientació anirà a càrrec de dj de diferents estils i concerts de bandes tribut. Però l’oferta d’oci inclou també monòlegs, activitats infantils i speed dating.

Notícies relacionades

La Canya s’organitza en dos torns diaris perquè sigui més còmode per als assistents i per diferenciar els diferents ambients. La primera part de la jornada comença a les 12.00 hores, amb una atmosfera més tranquil·la propícia per prendre un aperitiu i dinar amb música tranquil·la. A la tarda, de les 18.00 a les 22.45 hores, és més animat. Cada una té la seva agenda diària.

La directora d’Evident Events, Anna Ventura, explica que la nova proposta s’inspira en els estiuencs mercats de la Costa Brava, que han volgut portar a la gran ciutat. L’esperit és el mateix: una experiència entre amics o amb família, que vagi del paladar al ball, passant per les compres. Les entrades es poden adquirir de manera anticipada a través de la seva web a partir de cinc euros, amb els concerts inclosos, i el preu és superior a la taquilla, però inclou una consumició i un got.