EXPOSICIÓ TEMÀTICA DE L'ARTISTA ANTONIO HERVÁS AL MUSEU MARÍTIM

Evocació d'un vaixell enfonsat

Una de les obres de tremp sobre fusta que es poden veure a l’exposició del Museu Marítim.

Una de les obres de tremp sobre fusta que es poden veure a l’exposició del Museu Marítim.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Museu Marítim de BCN. Av. de les Drassanes s/n. Fins a l'11 de gener del 2009.

Durant les obres de construcció del canal olímpic de rem dels Jocs de Barcelona-92, entre els municipis de Castelldefels i Gavà, van aparèixer les restes d'una embarcació medieval, enfonsada en el que antigament va ser un estany del delta del Llobregat. Partint d'aquest accident i de les dades dels estudis arqueològics realitzats amb les restes, l'artista Antonio Hervás Amézcua --arrelat a la seva localitat d'adopció que és Gavà-- va realitzar una sèrie d'obres que ara presenta a l'exposicióLes Sorres X. Evocació pictòrica d'un vaixell medieval.

L'exposició tracta sobre les restes trobades en l'excavació del canal de rem a Castelldefels, al jaciment arqueològic denominat Sorres X. Aquesta embarcació és un llaüt dedicat a l'estiatge entre la zona del delta del Llobregat i el Llenguadoc. En el moment de l'enfonsament, portava unes gerres de fang que contenien peix en salaó, amb el possible destí d'algun port de la llavors anomenada baronia d'Eramprunyà.

Notícies relacionades

L'artista presenta una sèrie de tremps sobre fusta de gran format, pintats al tremp d'ou, il.luminats amb pa d'or i plata i brunyits amb pedra d'àgata. Una sèrie de poemes de l'escriptor i poeta Carles Duarte, pensats i escrits per a l'ocasió, enriqueixen i arrodoneixen la mostra.

Antonio Hervás agafa com a referència en els seus treballs l'embarcació medieval, responent a les inquietuds i emocions que li desperten els fets que van provocar l'enfonsament del vaixell: ¿qui anava a bord de la nau?, ¿què transportava?, ¿qui va patir les conseqüències de la pèrdua? Són 24 obres, presentades amb tècniques diverses: tres apunts sobre carbó; 17 pintures al tremp --la tècnica escollida per l'autor per analogia a la que es feia servir en l'època medieval-- i quatre escultures.