Espot viral

Cruzcampo «ressuscita» Lola Flores per a la seva nova campanya: «L’accent és el teu tresor»

L’empresa cervesera ha utilitzat tècniques d’intel·ligència artificial i més de 5.000 imatges per aconseguir el resultat

Cruzcampo «ressuscita» Lola Flores per a la seva nova campanya: «L’accent és el teu tresor»
1
Es llegeix en minuts

Aquest dijous el nom de Lola Flores va en boca de tothom per ser la protagonista de ‘Con mucho acento’, la nova campanya publicitària de Cruzcampo. La cervesera ha «ressuscitat» la Faraona mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial que han permès que, en ple 2021, es dirigeixin a les noves generacions amb un discurs a favor de la diversitat.

«¿Tu saps per què a mi se’m va entendre a tot el món? Per l’accent. I no només em refereixo a la manera de parlar, que també. Em refereixo a aquest pessic, a aquesta forma amb què t’omples el pit d’alegria...», comença dient l’artista, que va morir fa 25 anys, en l’espot de què tothom parla i que en només unes hores ha superat el mig milió de reproduccions a Twitter

A l’anunci, la Lola Flores creada per Cruzcampo remarca que «és igual si ets de la Cotxinxina o de la Línia de la Concepción, caixera del supermercat, catedràtica o ministre», perquè de les nostres arrels «sempre en surten coses bones». «A tot això ara li diuen empowerment... ¿no?», es pregunta l’artista, i la cantaora María José Llergo respon: «Sí, Lola. Però tu sempre ho vas anomenar poder». 

Notícies relacionades

«L’accent és el teu tresor. No el perdis mai», acaba dient aquesta versió de la mítica cantant. Esteban Velasco, responsable de Cruzcampo, assenyala que «si algú va entendre l’accent en totes les seves accepcions, si algú va conquistar el planeta gràcies a la seva singularitat i caràcter, aquesta va ser Lola Flores». «Un fenomen la vigència de la qual perdura intacta malgrat el pas del temps», afegeix.

Per aconseguir la veu, el rostre i els gestos de Lola Flores s’han utilitzat un important nombre d’hores de material audiovisual, més de 5.000 imatges i un intensiu procés de composició i postproducció. Les seves filles, Lolita i Rosario, han exercit com a assessores en aquesta campanya viral creada per l’agència Ogilvy