ANÀLISI YOTELE

Els grans fracassos televisius del 2019

Fem un repàs pels programes i sèries que no van complir de cap manera les expectatives de les seves cadenes

lostres

lostres

3
Es llegeix en minuts
Víctor Santos

Quan el 2019 arribi a la seva fi, molts formats televisius passaran definitivament a millor vida. Programes i sèries que si les seves cadenes haguessin arribat a saber quin era el seu destí mai haurien vist la llum. Fem un repàs pels grans fracassos de la televisió en aquest annus horribilus especialment per a la ficció, i tan dificultós per a l’arribada de nous programes que es facin un lloc entre els veterans.

TVE 

TVE Si bé La 1 ha salvat d’alguna manera els mobles gràcies a l’èxit de ‘Masterchef Celebrity’, la versió d’anònims no ha pogut dir el mateix, anotant mínim amb un 15% de ‘share’. Però han sigut els nous formats d’entreteniment els que definitivament no han complert de cap manera les expectatives: d’una banda, la tornada de ‘Juego de niños’ es va haver de conformar amb un paupèrrim 6,2% i 843.000 espectadors de mitjana en les seves 13 emissions. D’altra banda, ‘Vaya crack’ va anar encara pitjor: el concurs de Roberto Leal es va quedar amb només un 5,1% i poc més de mig milió de seguidors els dissabtes a la nit.

Les noves sèries tampoc han aconseguit fer-se un lloc. ‘Hospital Valle Norte’ obria les seves portes de la mà d’una actriu reconeguda pel públic com és Alexandra Jiménez, però ni amb aquestes: només un 8,1% i 1,3 milions d’espectadors van seguir les seves trames. El mateix ha ocorregut recentment amb ‘Malaka’;el thiller policíac amb Maggie Civantos s’acomiadava amb un gèlid 7,5% i 1.173.000 espectadors que no garanteixen de cap manera la seva continuïtat.

Atresmedia

AtresmediaTot i que a les sèries els hagi costat més que mai atrapar un públic que s’ha passat a les plataformes, el cas de ‘45 revoluciones’ ha superat tots els rècords (negatius en aquest cas). La ficció protagonitzada per Carlos Cuevas arribava sense gairebé promoció i s’estampava amb un 10,1% que no faria més que baixar fins a xifres històriques: 3,2%, 2,9%, 2,6% i fins i tot un 2% a la mitjanit, quan Antena 3 va intentar treure-se-la de sobre com més aviat millor.

Quant als programes, la decepció més gran per a la cadena ha resultat ‘Masters de la reforma’.Tot i que s’esperava d’aquest talent que funcionés com ho va fer al seu dia ‘Top xef’ o el mateix ‘Masterchef’ (compartien productora), el format aterrava a Espanya amb un 13,8%, una dada que no va poder mantenir i que finalment va caure per sota dels dos dígits en les següents emissions. Però el gran desengany en entreteniment ha sigut sense cap dubte ‘Arusitys Prime’.Malgrat l’èxit de la tertúlia als matins de laSexta, el format no aguantava el salt al ‘prime time’ i només ha firmat fins ara dues emissions que no superen el 8% de mitjana.

Tot i que no ha sigut un fracàs com a tal, no ha sigut el millor any per a ‘La voz’. El talent tornava amb magnificència a la televisió, aquesta vegada com la gran aposta d’Atresmedia per a l’hivern i primavera. Tot i que l’edició d’adults va funcionar pitjor del que s’esperava, el concurs va mantenir el tipus, cosa que no pot dir l’edició infantil.‘La Voz Kids’ ha aconseguit dades correctes per als temps que corren, però que no s’assemblen en absolut als que aconseguia a Telecinco.

Mediaset

MediasetTelecinco tanca el 2019 amb magnificència, però Cuatro segueix patint una gran crisi en audiència que no millora amb l’arribada de nous programes. Mediaset confiava a Cuatro ‘Bake off’, el ‘Masterchef’ dels pastissers, però el resultat era de tot menys dolç: tot i que s’estrenava amb un correcte 8%, el concurs es quedava amb un 5,6% de mitjana.

Notícies relacionades

La primera cadena ha triomfat en entreteniment (‘Supervivientes’, ‘GH VIP’ malgrat la crisi d’anunciants), però ha fracassat amb totes les seves noves apostes de ficció: la minisèrie ‘Los Nuestros 2’ s’estavellava amb un 10,2%, gairebé la meitat del que va aconseguir la primera part emesa el 2015.

D’altra banda, les seves dues grans sèries d’estrena d’aquest any corrien la mateixa sort: després d’una estrena prometedora començaven a enfonsar-se fins a límits insospitats. ‘Brigada costa del sol’ va començar la seva etapa amb un gran 18,4% i 2,5 milions d’espectadors, que en l’últim episodi es quedava només en un 7% i 820.000 seguidors. Les ‘Señoras del (h)AMPA’ van captivar gairebé tres milions d’espectadors, un 20,9%, amb el seu primer capítol. La sèrie es mantenia amb dades acceptables, però a la seva tornada després de l’aturada d’estiu començava una crisi irreparable. El seu últim episodi va firmar, gairebé en la mitjanit, un trist 6,9% i 753.000 espectadors.

Temes:

TVE Atresmedia