ANÀLISI YOTELE

Ximo Rovira, Javier Algarra i Esmeralda Marugán, els professionals coneguts que mantenen el pols de la tv local

El presentador és el gran referent de la televisió valenciana Levante TV, com ho és Javier Algarra a la Comunitat de Madrid amb la seva tertúlia política i Esmeralda Marugán amb les seves entrevistes a l'alacantina Información TV

locales

locales

5
Es llegeix en minuts
Ricky García

Malgrat viure en l’era de les plataformes d’emissió per ‘streaming’, la televisió convencional continua sent la forma preferida i la més accessible per als espectadors. A més de la innegable força de les cadenes d’àmbit nacional, les autonòmiques i les locals mantenen el seu espai avui dia aprofitant el filó que els dona la seva capacitat per liderar amb continguts pròxims als seus respectius ciutadans.

En el panorama actual, dominat pel consum de continguts globals, les televisions locals sobreviuen amb productes molt lligats a la informació de proximitat amb algunes cares molt conegudes per als espectadors que s’han convertit en els autèntics impulsors de les seves respectives cadenes. Cadenes com Levante TV a València o Información TV a Alacant, totes dues integrades dins del grup Prensa Ibérica, són dos exemples que la televisió local no només segueix viva sinó que li queda molt futur.

El mític Ximo Rovira, la cara reconeixible de Levante TV amb tres programes

El mític presentador de ‘Tómbola’, programa emblemàtic de l’extinta Canal 9, segueix estretament lligat professionalment a la seva València natal com a principal rostre de Levante TV. La cadena valenciana del grup Prensa Ibérica, referent televisiu per als espectadors en el seu àmbit i que té a més la seva versió en un diari en paper tan històric com influent en la comunitat, el va fitxar fa diversos anys i en l’actualitat presenta tres espais diferents.

El primer d’ells és ‘Comunitat Valenciana en directe’, un infoxou informatiu que s’emet de dilluns a divendres de 14:00 a 15:30 hores. Ximo Rovira presenta amb Silvia Tomás el programa de referència de Levante TV, en el qual s’analitza tot la informació d’actualitat política i social, tant a escala regional com nacional, amb connexions en directe i entrevistes als principals protagonistes de la jornada.

En horari de màxima audiència, Ximo Rovira es converteix en el Juan y Medio de la Comunitat Valenciana. Una vegada per setmana, el periodista ha tornat aquesta temporada a posar-se al capdavant dels ‘Nuestros mayores’,un espai en el qual els majors de 65 anys són els grans protagonistes amb diferents continguts com entrevistes i reportatges. El programa s’ha consolidat fins al punt que cada any se celebra una gala especial d’aniversari.

Finalment, Ximo Rovira saluda els espectadors de Levante TV els caps de setmana amb ‘El arroz de Ximo’, un curiós programa de cuina de caràcter setmanal, patrocinat per Arroz Dacsa, en el qual el presentador prepara cada setmana un arròs diferent en companyia d’un personatge conegut, que entrevista mentre cuinen. Aquest espai és un dels més vistos de la cadena i també en visionaments en diferit a la seva web oficial.

I per si fos poc, a més d’aquests espais televisius, Ximo Rovira també dirigeix i presenta un magazín d’entreteniment els matins dels diumenges de la 97.7 Radio Levante FM de València, emissora que també forma part de Prensa Ibérica. L’espai, que s’emet entre les 9:00 i les 11:00 hores, compta amb diferents seccions, entre les quals destaquen les dedicades al cor, el desenvolupament personal i el benestar.

Javier Algarra lidera en la nova Distrito TV després del seu èxit a Intereconomía

Després d’arribar a un alt grau de notorietat en l’àmbit de la premsa gratuïta, el grup El Distrito va llançar l’abril del 2018 el seu propi canal de televisió amb el mateix nom. Per impulsar-lo, va fitxar el veterà Javier Algarra i li va encarregar la tasca de dirigir i presentar ‘Los intocables’, una tertúlia diària d’actualitat política, econòmica i social en ple ‘prime time’, que es convertiria en l’eix vertebrador de la cadena.

De fet, el periodista va ser dels pioners en apostar per aquesta fórmula televisiva amb formats d’èxit com ‘Dando Caña’ o ‘El gato al agua’,tots dos en Intereconomía TV, cadena de la qual va sortir per recalar en aquest projecte audiovisual. A més d’en espais de debat, Algarra atresora una llarga trajectòria professional, a l’haver sigut director executiu d’informatius de TVE, director d’informatius a Antena 3 i Onda Cero, en la qual a més va presentar ’La brújula’,així com diferents experiències en premsa escrita com ‘La Gaceta’, ‘Época’ o ‘ABC’ i corresponsal a Londres per a RNE.

Junt amb el programa de Javier Algarra, que després del seu èxit ha sigut comprat recentment per altres cadenes locals com La 8 Zaragoza TV i 8TV Mediterráneo, Distrito TV emet també un espai dominical amb Carlos Cuesta.

Les entrevistes de tu a tu, amb Esmeralda Marugán a Información TV

La cadena local de referència a Alacant és Información TV. Pertanyent també al grup Prensa Ibérica i amb un diari generalista del mateix nom, té una programació eminentment informativa, amb diversos programes d’entreteniment entre els quals destaca ‘Verde Esmeralda’, un espai d’entrevistes presentat per Esmeralda Marugán.

La periodista, molt coneguda en l’àmbit periodístic per la seva feina a la COPE com a mà dreta d’Encarna Sánchez, entre altres feines, conversa en un espai íntim amb personalitats de la societat alacantina i del panorama cultural d’àmbit estatal, amb el seu inconfusible estil. Marugán és tertuliana habitual de ‘La mañana’ de TVE i, com a dada curiosa, va anar concursant de la primera edició de ‘Supervivientes’ amb famosos a Telecinco.

María José Peláez lidera el canal Déjate de historias TV

Notícies relacionades

La història del canal madrileny Déjate de historias TV està estretament lligat al de la seva directora i impulsora. María José Peláez, periodista de llarga trajectòria, va llançar aquest canal després d’haver presentat un espai radiofònic del mateix nom a la franja de migdia d’Es Radio, l’emissora de Federico Jiménez Losantos, i d’haver-se convertit en una de les principals prescriptores de marques publicitàries en l’àmbit de la salut i el benestar en diferents televisions locals.

Amb la seva experiència, Peláez es va llançar a l’aventura de crear una nova cadena gestionada per ella mateixa amb el seu equip per a, a més de programar els diferents espais de salut que gestiona des de fa anys, invertir en una programació de producció pròpia amb diferents programes culturals, musicals, d’entrevistes i gastronòmics.