Segona etapa
Viladecans transformarà la carretera del Prat en un eix cívic amb més espai per als vianants
Després de la reforma del carrer fa tres anys per convertir-lo en plataforma única, ara es vol generar més espai per als vianants i reduir la velocitat dels vehicles

La carretera del Prat de Viladecans (Baix Llobregat), un dels carrers centrals del barri de Sales, comença aquest dissabte 23 de juliol la segona etapa de la seva transformació en un eix més cívic.
Després de la reforma del carrer fa tres anys per convertir-la en plataforma única, ara es vol generar més espai per als vianants en el tram que va de la carretera de Barcelona al carrer de Guifré el Pilós, amb l’objectiu també de pacificar el trànsit i reduir la velocitat de circulació dels vehicles. Per això, des d’aquest dissabte, els vehicles no podran estacionar al carrer per l’inici dels treballs.
Amb l’eliminació de l’espai d’estacionament de vehicles en aquest tram de carrer de 200 metres es crearan vuit nous espais d’estada amb jardineres i cubs de formigó. A més, els bancs canviaran d’orientació, que ara miren a la façana més pròxima, i se n’incorporaran de nous.
Notícies relacionadesPer reduir la velocitat, s’estrenyerà al màxim el carril de circulació i es trencarà la seva linealitat, amb lleus ziga-zagues en el recorregut. Així mateix, per oferir la sensació d’un carrer amb protagonisme dels vianants, s’eliminarà la senyalització horitzontal i els passos de vianants actuals es transformaran en trams de colors a les interseccions amb l’objectiu de «ressaltar el seu caràcter cívic», segons el consistori local.
Llegeix totes les notícies de Viladecans a EL PERIÓDICO Viladecans
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia